Nvidia TV-out hvordan???
Fra : Jacob Tranholm

Dato : 01-11-03 15:26

Jeg har et Nvidia Geforce FX 5200 grafikkort. Jeg har installeret en
Mandrake 9.2, hvor jeg i øjeblikket kører med en ældre Nvidia driver:
"NVIDIA-Linux-x86-1.0-4349.run". - Jeg installerede denne driver fordi
NVTV's hjemmeside
http://sourceforge.net/project/shownotes.php?release_id=163106
sagde, at 1.0-4349 driveren var understøttet af programmet. Når jeg starter
NVTV op får jeg en besked "No supported video card found"... Tilsvarende
har jeg også at installeret programmet YANC
http://yanc.sourceforge.net/index-en.html
og dette program identificerer mit grafikkort korrekt, men alle muligheder
for at vælge TV-out er ikke tilgængelige (boksene er der, men de kan ikke
vælges).

Jeg har som en ren amatør på dette område eksperimenteret med ændringer i
"XF86Config-4"-filen. Jeg har forsøgt at tilføje alle mulige forskellige
options fx: "TwinView", "SecondMonitorHorizSync",
"SecondMonitorVertRefresh", "TVStandard" og mange flere, men det er ikke
lykkedes mig at få TV-Out til at fungere. Jeg har læst adskillige guides på
internettet, der skulle hjælpe med at konfigurere XF86Config, men jeg han
ikke få skidtet til at fungere...

På min computer har jeg også en Windows XP installeret og herunder kører
TV-Out funktionen perfekt, så det er ikke en hardware-fejl.

Jeg har fjernet alle mine ændringer i XF86Config-4 og her har I XFdrake's
output:

# File generated by XFdrake.

# **********************************************************************
# Refer to the XF86Config man page for details about the format of
# this file.
# **********************************************************************

Section "Files"
# Multiple FontPath entries are allowed (they are concatenated together)
# By default, Mandrake 6.0 and later now use a font server independent
of
# the X server to render fonts.
FontPath "unix/:-1"
EndSection

Section "ServerFlags"
#DontZoom # disable <Crtl><Alt><KP_+>/<KP_-> (resolution switching)
#DontZap # disable <Crtl><Alt><BS> (server abort)
AllowMouseOpenFail # allows the server to start up even if the mouse
doesn't work
EndSection

Section "Module"
Load "dbe" # Double-Buffering Extension
Load "v4l" # Video for Linux
Load "extmod"
Load "type1"
Load "freetype"
Load "glx"
EndSection

Section "InputDevice"
Identifier "Keyboard1"
Driver "Keyboard"
Option "XkbModel" "pc105"
Option "XkbLayout" "dk"
Option "XkbOptions" ""
EndSection

Section "InputDevice"
Identifier "Mouse1"
Driver "mouse"
Option "Protocol" "ExplorerPS/2"
Option "Device" "/dev/psaux"
Option "ZAxisMapping" "6 7"
EndSection

Section "Monitor"
Identifier "monitor1"
VendorName "Plug'n Play"
ModelName "Compaq Presario MV700 Color Monitor"
HorizSync 30-70
VertRefresh 50-100
EndSection

Section "Device"
Identifier "device1"
VendorName "NVidia"
BoardName "0x0322"
Driver "nvidia"
Option "NvAGP" "3"
EndSection

Section "Screen"
Identifier "screen1"
Device "device1"
Monitor "monitor1"
DefaultColorDepth 24

Subsection "Display"
Depth 8
Virtual 1280 1024
EndSubsection

Subsection "Display"
Depth 15
Virtual 1280 1024
EndSubsection

Subsection "Display"
Depth 16
Virtual 1280 1024
EndSubsection

Subsection "Display"
Depth 24
Virtual 1280 1024
EndSubsection
EndSection

Section "ServerLayout"
Identifier "layout1"
InputDevice "Keyboard1" "CoreKeyboard"
InputDevice "Mouse1" "CorePointer"
Screen "screen1"
EndSection

Fra : Bjorn Andersen

Dato : 01-11-03 15:47

Du bliver nød til at køre YANC som root.
Læs evt mere her: http://www.linuxin.dk/games/artikler/index.php?id=1280

MVH
Bjørn