MS Windows
briani 27239
Adgang til privat mappe
Fra : Ukendt

Dato : 01-11-03 22:42

Hej

Jeg har lavet en privat mappe på et datadrev engang for lang tid siden. Det
var faktisk gået i glemslen!
Nu har jeg geninstalleret XP oven i den gamle og jeg har ikke adgang til den
føromtalte mappe. Hvad gik lige galt.

Skulle jeg ikke med administratorrolle have adgang til det hele? Hvis ikke,
hvordan får jeg så adgang til mappen igen

Med venlig hilsen

Henrik Schandorf.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 01-11-03 22:53

Henrik Schandorf (8800) wrote:

> Skulle jeg ikke med administratorrolle have adgang til det hele?
> Hvis ikke, hvordan får jeg så adgang til mappen igen

Du skal som administrator tage ejerskab over mappen inden du kan ændre
permissions. På den engelske version er der et "Owner" faneblad under
Properties for en mappe.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Thomas Madsen

Dato : 01-11-03 22:53

Henrik Schandorf (8800) skrev:

> Skulle jeg ikke med administratorrolle have adgang til det hele?
> Hvis ikke, hvordan får jeg så adgang til mappen igen

Du skal sikkert have overtaget ejerskabet på mappen. Hvordan du gør
det kan du læse her: <http://support.microsoft.com/?kbid=308421>.

Madsen.

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-03 01:07

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal sikkert have overtaget ejerskabet på mappen. Hvordan du gør
> [...]

Ja det lod til at være en løsning, men måske er jeg et kæmpe fjols! Der er
ingen faneblade "sikkerhed" når jeg højreklikker på en mappe - kun
"generelt, "deling" og "tilpas".

Nu ved jeg ikke mine levende råd.

Henrik

Fra : Snuden

Dato : 02-11-03 01:24

On Sun, 2 Nov 2003 01:06:48 +0100, "Henrik Schandorf \(8800\)"
<karupATe-box.dk> wrote:

> [...]
>
>Ja det lod til at være en løsning, men måske er jeg et kæmpe fjols! Der er
>ingen faneblade "sikkerhed" når jeg højreklikker på en mappe - kun

Du skal også lige fjerne simpel fildeling: Start => Settings =>
Control Panel => Folder Options => fanebladet View => fjern
checkmærket i "Use Simple File Sharing".
--
Snuden

Fra : Thomas Madsen

Dato : 02-11-03 01:29

Henrik Schandorf (8800) skrev:

> Ja det lod til at være en løsning, men måske er jeg et kæmpe
> fjols! Der er ingen faneblade "sikkerhed" når jeg højreklikker på
> en mappe - kun "generelt, "deling" og "tilpas".

Så er det sikkert fordi at du ikke har slået Simpel fildeling fra.
(Kontrolpanel > Mappeindstillinger > Vis > Fjern flueben ved 'Brug
Simpel fildeling', eller noget i den stil).

Madsen.

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-03 13:04

> [...]
> (Kontrolpanel > Mappeindstillinger > Vis > Fjern flueben ved 'Brug
> Simpel fildeling', eller noget i den stil).

SÅDAN DA!!!!!!!!!!!!!!!

Selvfølgelig, simpel fildeling. Fandt ellers på MS knowledge base en
vejledning. Den stod på engelsk og det var sent nat, så jeg misforstod den
hvis nok lidt.

NU VIRKER DET - tusinde tak for det!

Henrik

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 01-11-03 23:48

> [...]
Det
> var faktisk gået i glemslen!
> Nu har jeg geninstalleret XP oven i den gamle og jeg har ikke adgang til

Rettighederne til mappen afhænger ikke af navnet på brugeren men på et langt
CID nummer og det vil aldrig være ens ved to installationer.

> Skulle jeg ikke med administratorrolle have adgang til det hele? Hvis
ikke,
> hvordan får jeg så adgang til mappen igen

Det har du fået to gode svar på.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-03 00:19

"Michael Lund Sørensen" <laeses_ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
langt
> CID nummer og det vil aldrig være ens ved to installationer.

Vil det sige jeg måske ikke kan få adgang til den mappe?

Henrik

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 02-11-03 01:06

> Vil det sige jeg måske ikke kan få adgang til den mappe?

Du kan tage dig rettighederne til mappen - Take ownership - se Madsens mail
med linket til Microsoft Support om emnet.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd