MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Fjernelse af Windows messenger
Fra : Marianne Muus

Dato : 01-11-03 15:49

Hejsa

På min mors nye pc med XP er der præinstalleret Windows Messenger. Hun vil
dog hellere have MSN Messenger (er de i familie, de virker nemlig ens men
har forskelligt layout).
Men hvordan fjerner man Windows Messenger (man kan ikke i kontrolpanelet)
eller opgraderer den til MSN's version 6?

vh Christian

Fra : Rudi Stegen

Dato : 01-11-03 16:11

Hej Marianne Muus, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Men hvordan fjerner man Windows Messenger (man kan ikke i
> kontrolpanelet)

START-->KØR

Her skriver du så præcis nedenstående linje (klip den evt. ud
så du blot skal sætte den ind) og trykker derefter Enter:

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Det vil fjerne messenger HELT.

PS: Det er andenhåndsviden fra gruppen her. Men det har virket hos
andre, jeg har videregivet det til.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : David Holm

Dato : 01-11-03 16:56

> RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection
> %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove
>
> Det vil fjerne messenger HELT.
Du skal dog være opmærksom på at dette også fjerne muligheden for
fjernsupport!

mvh

David

Fra : arc@na

Dato : 01-11-03 21:14

Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote in

> RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove
> Det vil fjerne messenger HELT.

Jeg får flg. fejlmeddelelse:

Error: could not locate INF file 'C:\WINNT\INF\msmsgs.inf

- det vil så sige at jeg er på den sikre side?

arc@na
"I hate words." "Words suck." "If I wanted to read, I'd go to school."
Beavis & Butthead

Fra : Thomas Madsen

Dato : 01-11-03 22:55

arc@na skrev:

> Error: could not locate INF file 'C:\WINNT\INF\msmsgs.inf

Sikkert fordi at du kører Win2000.

Madsen.

Fra : arc@na

Dato : 02-11-03 04:07

Thomas Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in

> Sikkert fordi at du kører Win2000.

Ja, undskyld, men hvad har det med sagen at gøre? Batchfilen (eller hvad
man nu skal kalde den) kigger jo i det rigtige dir?

Fra : Thomas Madsen

Dato : 02-11-03 13:15

arc@na skrev:

> Ja, undskyld, men hvad har det med sagen at gøre? Batchfilen
> (eller hvad man nu skal kalde den) kigger jo i det rigtige dir?

Som jeg husker Win2000, så var der ikke nogen Messenger som poppede op
ved uret ved hver opstart og hvis Messenger bliver installeret under
Win2000, så mener jeg at den kan fjernes i Kontrolpanel > Tilføj/fjern.
Den er ikke så dybt intergreret i systemet som den er i WinXP, så jeg
forstår egentlig ikke hvorfor du vil køre kommandoen som Rudi nævner.

Madsen.

Fra : arc@na

Dato : 02-11-03 20:53

> Den er ikke så dybt intergreret i systemet som den er i WinXP, så jeg
> forstår egentlig ikke hvorfor du vil køre kommandoen som Rudi nævner.

Fordi jeg ikke var klar over denne forskel mellem 2000 og XP. Ganske vist
er jeg MCP, men kun til WinNT 4.0... - at jeg så er flittig bruger af
Win2000 er en anden sag.

Tak for dine altid gode oplysninger!