MS Windows
briani 27239
Io.sys m.fl. kopieret til diskette
Fra : Finn Boye

Dato : 01-11-03 09:51

Hej NG

Jeg skal lave en bootable diskette for at opgradere BIOS på et Soltek
SL-75DRV2 bundkort.

På Solteks hjemmeside står der under "How to upgrade BIOS", at jeg skal
lægge Io.sys + awdflash.exe + nyeste BIOS file over på en diskette:

"Create a pure bootable diskette by including only the Drvspace.bin file,
Io.sys and the AWDFLASH.EXE onto the diskette."

Mit spørgsmål er hvordan jeg laver en bootable diskette, dvs. hvordan får
jeg fundet og kopieret Io.sys over på disketten?

Håber I kan hjælpe.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-11-03 10:01

"Finn Boye" <finnboye@adslhome.dk> skrev :

>Mit spørgsmål er hvordan jeg laver en bootable diskette, dvs. hvordan får
>jeg fundet og kopieret Io.sys over på disketten?

Sind en tom diskette i, gå i Denne Computer, højreklik på
A-drevet => Formater => MS-Dos diskette/Kopier kun systemfiler
efter hvilken Windows du bruger.

PS. Det er altid en god ide at oplyse hvilken windowsversion man
bruger.
--
Knud

Fra : webfactor

Dato : 01-11-03 10:59

Mit spørgsmål er hvordan jeg laver en bootable diskette, dvs. hvordan får
------------
Formater en diskette kryds af at det skal være en MS dos diskette
slet så alle filer untagen I/O sys og command.com
sæt awdflash.exe og den biosfil på disketten når det er gjort
booter du op tryk F8 eller hvaffor en det er for at vælge hvor du vil boote
fra vælg så A:Diskette
skriv fra prompt awdflash(Mellemrum)og bios filens navn(opgrader.rom) tryk
ENTER
Computeren genstarter
og du kan gå I bios og rette Evnt.At biosen er ny flashet
Der er noget med at F( )et eller andet loader den mest optimale bios men jeg
er ikke meget inde i de der F( ) kommandoer
www.webfactor.dk

Fra : Finn Boye

Dato : 01-11-03 14:46

Sorry,
det er Windows XP pro. Det skulle bare gå så hurtigt så den missede jeg.

Med venlig hilsen