Cisco 2950, hvordan config?
Fra : BeerHunter

Dato : 01-11-03 11:13

Hej NG

Jeg har fået smidt en Cisco 2950-24 switch i nakken, men hvordan er det lige
jeg configurerer den?

Findes der noget software eller er det via en browser?

Mvh. BeerHunter

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 01-11-03 12:46

BeerHunter wrote:

> Jeg har fået smidt en Cisco 2950-24 switch i nakken, men hvordan er det lige
> jeg configurerer den?
>
> Findes der noget software eller er det via en browser?

Øhhh - den har da vist et glimrende IOS-interface.

http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/product/lan/cat2950/12112cea/2955cr/

Det bruges via konsolen (porten mærket console med et fladkabel og en
RJ45<->DB9-adapter eller via telnet (så skal du kende IP-adressen på
switchen).

Knus
Regnar

Fra : BeerHunter

Dato : 01-11-03 14:24

Du må hjælpe mig lidt mere - hvordan starter jeg dette IOS-interface? Skal
jeg hante noget software eller...?

Mvh. BeerHunter

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 01-11-03 17:29

Hejsa

Enten vi a Consol port og et serieltkabel og hyperterm, eller via
http://IP.TIL.SWITCH.EN
IP er den der er opsat på vlan1
Men man skal have passwords til at komme ind, såfremt dette er opsat.
Hvad er der at porte på den ?

Mvh
Martin Bilgrav

Fra : BeerHunter

Dato : 01-11-03 17:46

Hej
Det er en standard 24 ports.
Jeg aner ikke opsætningen på den p.t., og derved heller ikke IP'en.

Kan jeg via hyperterm se IP og derved få adgang til den via en browser ??

Mvh. BeerHunter

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 02-11-03 10:43

Hejsa

BeerHunter wrote:

> Det er en standard 24 ports.
> Jeg aner ikke opsætningen på den p.t., og derved heller ikke IP'en.
>
> Kan jeg via hyperterm se IP og derved få adgang til den via en browser ??

De fleste Cisco-switche sender CDP-pakker ud (CDP = Cisco Discovery
Protocol).

Du kan hente CDPR og installere på din maskine. Hvis du så forbinder
maskinen til switchen vil du typisk kunne snappe IP-adressen inden for
et minut.

<URL:http://prdownloads.sourceforge.net/cdpr/cdpr-1.0.7_win32.zip?download>

Mvh.
Regnar

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 02-11-03 12:41

> Hej
> Det er en standard 24 ports.
> Jeg aner ikke opsætningen på den p.t., og derved heller ikke IP'en.
>
> Kan jeg via hyperterm se IP og derved få adgang til den via en browser ??

Ja, såfremt din PC er på samme IP subnet og du sidder tilsluttet til den, så
vil du kunne nå den.
Bemærk at du skal have Java JRE installeret, da den er java baseret.

HTH
Martin Bilgrav