Function - Typer stemmer ikke overens
Fra : Anders T. Pedersen

Dato : 01-11-03 16:10

Lige en lille ting der undre mig....

Hvorfor virker følgende ikke ?

----------- Database.asp start -----------
<%
MyServer = "localhost"
MyDB = "fhavnhs"
MyUser = "root"
MyPass= ""

set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open
"Driver={mySQL};Server="&MyServer&";Port=3306;Option=131072;Stmt=;Database="
&MyDB&";Uid="&MyUser&";Pwd="&MyPass&";"

Function OpenDB(strSql)
set OpenDB = conn.Execute(strSql)
End Function

Function CloseDB()
Conn.Close
Set Conn = Nothing
End Function
%>
----------- Database.asp Slut -----------

----------- Bla.asp start -----------
<!-- # include file="database.asp"-->
<%
set rs = OpenDB("Select * From users")
Do While not rs.Eof
Response.write("Brugernavn : " & rs("brugernavn") & "<br>")
rs.movenext
loop
CloseDB()
%>
----------- Bla.asp Slut -----------

Den giver følgende fejl...
Typer stemmer ikke overens: 'OpenDB'

Synes det virker underligt, for den virker fint hvis det hele ligger i en
fil....

Nogen ideer..??

/Anders

Fra : terje

Dato : 01-11-03 17:43

Anders T. Pedersen wrote:

> Function OpenDB(strSql)
> set OpenDB = conn.Execute(strSql)
> End Function

Set OpenDB indikerer at OpenDB er et object..

terje

Fra : Anders T. Pedersen

Dato : 02-11-03 12:09

Men hvorfor virker det i en fil og ikk i 2 ?

/Anders

Fra : Torben Brandt

Dato : 02-11-03 18:41

Anders T. Pedersen skrev:
> Hvorfor virker følgende ikke ?
>
> ----------- Database.asp start -----------
<snip : åbn database>
> ----------- Database.asp Slut -----------
>

> ----------- Bla.asp start -----------
> <!-- # include file="database.asp"-->
<snip : brug database>
> [...]
> Typer stemmer ikke overens: 'OpenDB'
>
> Synes det virker underligt, for den virker fint hvis det hele ligger i en

Prøv at indsætte
Response.Write "database.asp blev inkluderet"
Response.End
i database.asp og så gå ind på bla.asp for at se om database.asp bliver
inkluderet korrekt.

/Torben

Fra : Anders T. Pedersen

Dato : 02-11-03 21:41

Det var såmænd bare en fejl 40 vil jeg tro....
<!-- # include file="database.asp"--> blev til
<!-- #include file="database.asp"--> og så virkede det....

Underligt at der ikk kom en fejlmeddelelse ang. min SSI include...

/Anders

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-11-03 22:32

Anders T. Pedersen skrev:

> Det var såmænd bare en fejl 40 vil jeg tro....
> <!-- # include file="database.asp"--> blev til
> <!-- #include file="database.asp"--> og så virkede det....

Det første opfattes formentlig blot som en normal html-kommentar.

NB: Læs gerne min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen