Tør jeg bestille Tele2 ADSL
Fra : SA

Dato : 01-11-03 12:18

Jeg overvejer kraftigt at hoppe på en Tele2 2048/512.
Men jeg har da set en del indlæg her og andre steder, med folk der er
utilfredse med deres forbindelse.

Jeg bruger mest min forbindelse til spil, derfor er lav og stabil svartider
(ping) min første prioritet.
Om al båndbredden altid er tilstede betyder mindre... mit alternativ er en
TDC forbindelse på det halve (1024/256) til samme pris så jeg kan gode leve
med hvis båndbredden periodevis er på dette niveau.

Lad mig høre jeres (seneste) erfaringer..

Jeg bor på østsjælland så erfaringer fra syd og øst sjælland foretrækkes:)

Fra : Cod@

Dato : 01-11-03 13:41

Jeg kan kun sige at jeg fortryder jeg hoppede på Tele2 vognen fra Tele.dk,
Det er simpelthend det ringeste og mest ustabile internet jeg har haft siden
de glade 28800 modem dage.
mvh
Cod@

Fra : Fuzzbox

Dato : 01-11-03 15:48

"Cod@" <Cod@hopp.com> skrev i en meddelelse
> Jeg kan kun sige at jeg fortryder jeg hoppede på Tele2 vognen fra Tele.dk,
> Det er simpelthend det ringeste og mest ustabile internet jeg har haft
> [...]

Jeg kan kun være 100 procent enig i dette, aldrig har jeg prøvet noget så
slemt som Tele2 ADSL.
Jeg er tilbage igen til TDC lige så snart bindings perioden er slut.

Mvh
Fuzzbox

Fra : mendoza

Dato : 01-11-03 19:35

> [...]
> slemt som Tele2 ADSL.
> Jeg er tilbage igen til TDC lige så snart bindings perioden er slut.

Det samme her.....

--
Mendoza

Fra : Jan Larsen

Dato : 01-11-03 20:01

> Det samme her.....

Jeg var også en af dem som brokkede mig i starten ( den første måned) men nu
kører linien fint her 2048/512 og tele2 har kompenseret mig for den tid hvor
det kørte dårligt.

Jan Larsen

Fra : Fuzzbox

Dato : 01-11-03 21:31

"Jan Larsen" <jan-larsen@bedst-web.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
nu
> kører linien fint her 2048/512 og tele2 har kompenseret mig for den tid

Tja jeg er også bleved boosted men min linie kører bare for dårligt,
download stopper
hver 15'de sekund i et halvt sekund og begynder igen.
Tele2 har sendt mig en rykker istedet for kompentation.
Tele2 har slet ikke lov til at sende rykkere når man har sendt en skriftlig
klage.
Så min tilfredshed er ikke eksisterende.

Mvh
Fuzzbox

Fra : BeerHunter

Dato : 02-11-03 00:21

Hej Fuzzbox

Selvfølgelig må de da sende dig en rykker, hvis du ikke har betalt. Mon ikke
du blander det sammen med at sende til incasso, det må man nemlig ikke hvis
debitor har 'klaget'.

Mvh. Beer

Fra : Peter G C

Dato : 02-11-03 11:08

In news:adXob.4620$z%5.1139@news.get2net.dk,
BeerHunter <BeerHunter0@2night0.dk> typed:
> Hej Fuzzbox
>
> Selvfølgelig må de da sende dig en rykker, hvis du ikke har betalt.
> Mon ikke du blander det sammen med at sende til incasso, det må man
> nemlig ikke hvis debitor har 'klaget'.

Spørgsmålet er så om det stadigvæk gælder. Se

http://www.advokatnet.dk/Default.asp?ID=1&M=News&PID=8350&NewsID=2703

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Jens S. Rasmussen

Dato : 02-11-03 20:23

> [...]
ikke
> du blander det sammen med at sende til incasso, det må man nemlig ikke

det er de da fuldkommen lige glade med, og ja jeg kender til hvad jeg
snakker om.

Jens

Fra : Claus O

Dato : 02-11-03 12:41

"Jan Larsen" <jan-larsen@bedst-web.dk> wrote

> tele2 har kompenseret mig for den tid hvor
> det kørte dårligt.

Altså du har modtaget kreditnota? - på?

Fra : Jan Larsen

Dato : 02-11-03 16:29

> Altså du har modtaget kreditnota? - på?

Ja jeg har fået de 3 uger gratis hvor det kørte dårligt samt 1 md gratis
pga. den lange leveringstid.

Jan Larsen

Fra : Per Moreau

Dato : 02-11-03 12:01

> [...]
noget
> så slemt som Tele2 ADSL.
> Jeg er tilbage igen til TDC lige så snart bindings perioden er slut.

Enig, jeg skrottede det elendige Tele2 og er hoppet på hos CyberCity
der kører langt bedre.

Mvh
Per M.

Fra : Per

Dato : 01-11-03 20:22

> [...]
> Jeg kan kun sige at jeg fortryder jeg hoppede på Tele2 vognen fra Tele.dk,
> Det er simpelthend det ringeste og mest ustabile internet jeg har haft

hei - hei, hvad med og være lidt mere konkret. Jeg skal snart til at tage
min nye forbindelse i brug, så jeg kunne da godt tænke mig at høre, hvad
vurderingen "det ringeste" består af?

"ustabil internet" - hvad er det? Er der langvarige udfald? eller er det
"kun" stabilitetskrav i forbindelse med spil? således at forstå, at
almindeligt brug af internettrafik kan køre helt uproblematisk?

Lad os høre lidt mere om de seriøse problemer!

mvh
Per Kühlwein

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 01-11-03 20:53

Per (kuhlwein@get2net.dk) skrev:

> [...]
> det "kun" stabilitetskrav i forbindelse med spil? således at forstå,
> at almindeligt brug af internettrafik kan køre helt uproblematisk?

Eneste problem jeg har er at jeg har 350 ms ping i primetime
(15.00-03.00) til Jolt gaveservers i UK.

TDC adsl har ikke dette problem pga. bedre peeringaftaler.

Så du bør være meget opmærksom på hvor i verden du ønsker at spille når
du overvejer tele2 adsl.

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : SA

Dato : 01-11-03 23:53

> Eneste problem jeg har er at jeg har 350 ms ping i primetime
> (15.00-03.00) til Jolt gaveservers i UK.

Ok tak for det, jeg spiller nemlig meget på Jolt :(
Det bliver så TDC i stedet for...

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 02-11-03 06:15

SA (soren@SLETDETTElerskov-andersen.dk) skrev:

> Ok tak for det, jeg spiller nemlig meget på Jolt :(
> Det bliver så TDC i stedet for...

Så ville jeg hold mig LANGT væk!!

Jeg spiller Unreal (det gamle) og eneste servere i europa tilbage er
Jolts.
Dvs. servere der er der fast og vedvarende, og på en bare nogenlunde
prof. linie/udstyr.

Resultatet med tele2adsl for mit tilfælde er at jeg ikke længere kan
spille i primetime, dvs. faktisk aldrig kan spille det mere

Fra : H.S.

Dato : 04-11-03 14:24

"Per" <kuhlwein@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> hei - hei, hvad med og være lidt mere konkret. Jeg skal snart til at tage
> min nye forbindelse i brug, så jeg kunne da godt tænke mig at høre, hvad
> vurderingen "det ringeste" består af?

Jeg har haft Tele2adsl i 2 1/2 måned, ihvertfald på papiret.
Reelt set venter jeg nu for 5. gang på en teknikker som skal lave min
forbindelse.
Jeg har brugt knap 4 uger på at vente på teknikkere.

Jeg tvivler på noget andet selskab kan levere et ringere produkt.

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 02-11-03 14:23

"SA" <soren@SLETDETTElerskov-andersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Lad mig høre jeres (seneste) erfaringer..
>
> Jeg bor på østsjælland så erfaringer fra syd og øst sjælland foretrækkes:)

Vær sikker på at din linie kan trække en 2mbit/512.
Min kunne desværre ikke
så nu må jeg nøjes med 512/128...men det er da dobbelt så hurtigt som min
gamle TDC 256/128 til samme pris...

Fra : SA

Dato : 02-11-03 16:36

> Vær sikker på at din linie kan trække en 2mbit/512.
> Min kunne desværre ikke
> så nu må jeg nøjes med 512/128...men det er da dobbelt så hurtigt som min
> gamle TDC 256/128 til samme pris...

Men det kan man vel ikke vide, før man har prøvet at få den leveret eller
.... ?

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 02-11-03 16:49

> Men det kan man vel ikke vide, før man har prøvet at få den leveret eller
> ... ?

nej jeg fik det først at vide efter jeg havde bestilt...ved ikke om kan kan
få dem /TDC til at tjekke linie først..

Fra : Jens S. Rasmussen

Dato : 02-11-03 20:20

Tja jeg kan kune sige at jeg er stærkt utiltreds.
De har aldrig leveret en pind til min adresse, og trods det har jeg fået en
inkasso sag på halsen.
selv om jeg tilbage meldt i godt tid at jeg ikke ville have det af lige vel.

Jens

Fra : PER

Dato : 03-11-03 08:48

Jeg har Tele2 ADSL og det kører perfekt. Endda er jeg ( desværre ) flyttet
et par gange, hvor datoer og udstyr har været der til tiden.
På den 2048/512 som jeg har nu - må jeg være den eneste på linien, da jeg
har 1950/490 i båndbredde, hvilket, er meget tilfredsstillende, når man
tænker på, at det trods alt er ADSL og ikke en bredbåndsforbindelse.

Så alt i alt, har det været en god og positiv oplevelse. Og, hvis man kigger
på de forskellige tråde herinde - er der da nogen som har været uheldige
endda MEGET, hvor regninger, kundeservice har været a *ht*.

Og jeg indrømmer - jeg har ikke en smule styr på den hylligt omtalte
citatteknik - så jeg beklager lige på forhånd, hvis det er gjort forkert

Fra : Bob Bobsen

Dato : 03-11-03 22:26

Don't do it TELE2 sux!

Fra : Torben Christensen

Dato : 03-11-03 22:58

"Bob Bobsen" <noneedtoknow@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Don't do it TELE2 sux!

Hvordan ved du det?, sidder du ikke på en TDC linie?

Fra : Morten

Dato : 04-11-03 13:17

Jeg har ikke haft problemer med tele2 overhovedet.....