Begynder - hvordan forbinder jeg til MySql
Fra : Bud

Dato : 01-11-03 11:19

Hej

Jeg er helt ny i MySql og PHP verdenen.

Jeg er meget i tvivl om hvad der skal stå i stedet for "localhost" i
nedenstående syntax- når jeg ønsker at forbinde med min udbyders
(CLiche) MySql database

$db = mysql_connect("localhost","user");

Er det IP'en eller...?

Jeg håber der er en venlig sjæl der vil give mig et skub i den rigtige
retning.

På forhånd tak.

Vh. Jes

Fra : Jimmy

Dato : 01-11-03 12:48

"Bud" <davinci@mailREMOVE.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg er meget i tvivl om hvad der skal stå i stedet for "localhost" i
> nedenstående syntax- når jeg ønsker at forbinde med min udbyders

Det vil nok være et oplagt spørgsmål for deres Support-afdeling.

> $db = mysql_connect("localhost","user");
>
> Er det IP'en eller...?

Det er IP/DNS-navn, hvis deres MySQL-server er på en anden maskine end den
der afvikler din PHP.
Det er localhost hvis det er samme maskine.

> Jeg håber der er en venlig sjæl der vil give mig et skub i den rigtige
> retning.

Udover Cliche support hører spørgsmålet mere hjemme i .php

Mvh
Jimmy

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 01-11-03 14:35

Bud wrote:

> [...]
> nedenstående syntax- når jeg ønsker at forbinde med min udbyders
> (CLiche) MySql database
>
> $db = mysql_connect("localhost","user");

Nederst på http://cliche.dk/?wid=2000&mid=2&id=10 skriver de
mysql01.cliche.dk som database-serveradresse.

webcafe.dk har en god introduktion til PHP og MYSQL

mvh

Jesper Brunholm