Sniffer som kan inkludere den rigtige menu~
Fra : Herbert Marianne Bja~

Dato : 01-11-03 01:06

Er det kompliceret at lave et script som sniffer
på hvilket land brugeren kommer fra (browser på hvilket sprog)
og så inkludere den respektive menu (Dansk, Svensk og hvis
alle andre så Engelsk)

Menuen skal selvfølgelig "Holdes" når der skiftes side.
Gør man det med cookies, session, eller blot den samme
script stump som lavede første snif ??

Det ville være super med et kode eksempel da jeg ikke
er nået igennem det første PHP hæfte til kr. 59,- endnu )

"Herbert"

Fra : Kasper Garnæs

Dato : 01-11-03 15:34

Herbert Marianne Bjarne Andersen <eatmy@shorts.now> wrote:
> Er det kompliceret at lave et script som sniffer
> på hvilket land brugeren kommer fra (browser på hvilket sprog)
> og så inkludere den respektive menu (Dansk, Svensk og hvis
> alle andre så Engelsk)

Nej - du kan jo prøve at se på variablen $_SERVER["HTTP_ACCEPT_LANGUAGE"]
(http://dk2.php.net/manual/en/reserved.variables.php) - der kan du aflæse
hvilke sprog, brugeren foretrækker ifølge dennes browser.

> Menuen skal selvfølgelig "Holdes" når der skiftes side.
> Gør man det med cookies, session, eller blot den samme
> script stump som lavede første snif ??

Hver af ovenstående måder kan bruges. Jeg ville nok umiddelbart foretrække
at tilgå ovenstående variabel, gemme sproget i sessionen og så aflæse den på
hver side. Så kan du også senere lade brugeren vælge sprog manuelt ved at
ændre i sessionen - fx. gennem de klassiske flag-links.

---
Med venlig hilsen / Regards
Kasper Garnæs
http://kasper.garnaes.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-03 17:18

<?php
if(strstr($_SERVER['HTTP_ACCEPT_LANGUAGE'], 'da'))
$use_danish = True;
else
$use_danish = False;
?>

Så skal du bare spørge på din boolean, kan så udvides med flere typer sprog.

Leif.