TDC Router
Fra : SecretMan Denmark

Dato : 13-04-01 23:10

Er der nogen med en TDC Router (den der hører med til det nye
netexpress..IKKE Pro@cces) der kan hjælpe mig med følgende:
Jeg har sat routeren til at nat til min ip...så alle porte bliver henvist
til min IP....det virker da oz delvist fint med min ftp...selvom nogle ftp
clienter ikke gider connecte....den gider ikke modtage "directory list" fra
min ftp server.....
Men det problem jeg døjer mest med...er at jeg ikke kan sende filer over IRC
og ICQ....den siger Unable To Connect hos dem jeg sender til..og ved min
står den bare og venter på at den får svar....
Er der nogen der ved hvad jeg har gjort galt...og evt hvordan jeg kan få
løst det ????

BTW...routren er en SpeedStream 2601

Hilsen
SecretMan Denmark
SecretManDK@hotmail.com

Fra : Johnny Berggren

Dato : 14-04-01 00:30

Har du også problemet hvis du sætter din router til 'Åben' Konfiguration?
Det lyder for mig som om du kører med standard konfig på den.

--
Johnny Berggren

SecretMan Denmark <SecretManDK@Hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9b7tfl$20dj$1@tnews.inet.tele.dk...

Fra : SecretMan Denmark

Dato : 14-04-01 10:13

ja...jeg har sat den til åben konfiguration..og ikke basic konfiguration.

Fra : kas

Dato : 14-04-01 11:38

Jeg kan ikke huske hvilke porte, der skal åbnes for med ICQ og mIRC, men
problemet med Directory List kan løses ved at du åbner for port 20 under
avancerede NAPT-indstillinger.

Kasper

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-04-01 19:43

On Sat, 14 Apr 2001 12:38:19 +0200, "kas" <no@spam.dk> wrote:

>avancerede NAPT-indstillinger.

NAT er jeg klar over hvad er, men hvad er NAPT?

Fra : Jesper Skriver

Dato : 28-04-01 19:49

On Sat, 28 Apr 2001 20:43:12 +0200, Ivar Madsen wrote:

>NAT er jeg klar over hvad er, men hvad er NAPT?

Det er ikke ligefrem en almindelig forkortelse, men jeg
gætter på at det står for

Network Adress Port Translation

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : SecretMan Denmark

Dato : 15-04-01 17:26

tak for tippet.....men da jeg har sat den til at være NAT server.....burde
det jo slet ikke være nødvendigt......er det Routeren's FIRMWARE den er gal
med......eller er det meningen at den ikke skal virke med mindre man sidder
og skal pille ved advancerede NAPT-indstillinger

Fra : Jesper Skriver

Dato : 15-04-01 17:28

On Sun, 15 Apr 2001 18:26:10 +0200, SecretMan Denmark wrote:
> [...]
>med......eller er det meningen at den ikke skal virke med mindre man sidder
>og skal pille ved advancerede NAPT-indstillinger

h323 er en totalt broken protokol, længere er den ikke.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : SecretMan Denmark

Dato : 15-04-01 20:27

øhhhhh....nå

Fra : SecretMan Denmark

Dato : 16-04-01 23:52

Nu har jeg fået både MIRC og ICQ til at køre flydende..
men selvom jeg har lavet alt muligt med NAPT virker min FTP stadig ikke

ER DER IKKE NOGEN DER KAN HJÆLPE MIG ???

Fra : Jesper Skriver

Dato : 16-04-01 23:54

On Tue, 17 Apr 2001 00:51:44 +0200, SecretMan Denmark wrote:
>Nu har jeg fået både MIRC og ICQ til at køre flydende..
>men selvom jeg har lavet alt muligt med NAPT virker min FTP stadig ikke
>
>ER DER IKKE NOGEN DER KAN HJÆLPE MIG ???

passiv ftp ?

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : SecretMan Denmark

Dato : 17-04-01 23:42

JA ftp'en er sat til PASSIVE MODE.....jeg bruger G6...men det kan da godt
være jeg har lavet en fejl i opsætningen....

Fra : Philip Søeberg

Dato : 18-04-01 19:12

Åbnet port 20 ?

- Philip