Høje broer
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 25-10-03 19:10

Ikke Højbro, nej. Men Storbæltsbroen og Øresundsbroen: Hvor højt
oppe over vandoverfladen ved normal / gennemsnitlig vandstand ligger
de to broers kørebaner?

--
Forbindtligst:
Jørgen www.emiGrandt.dk

Fra : Erik Hemming Johanse~

Dato : 25-10-03 19:39

Hej Jørgen

Prøv disse to link, så finder du afstanden

m.v.h.
Erik

http://www.aok.dk/E/V/CPHDK/0006/44/66/

http://www.storebaelt.dk/www-storebaelt-dk/OmBroen/Billeder/Billeder.htm

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 25-10-03 20:16

Erik Hemming Johansen skrev:

> Hej Jørgen
>
> Prøv disse to link, så finder du afstanden

(...)

Tak, Erik.

--
Forbindtligst:
Jørgen www.emiGrandt.dk

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 26-10-03 00:27

Jørgen Grandt skrev:

> (...)
>
> Tak, Erik.

Kan du skaffe nogen lige så gode links til hhv. Vejle Fjord Broen og
broen mellem Aalborg og Nørresundby - som viser den fri sejlhøjde?

--
Forbindtligst:
Jørgen www.emiGrandt.dk

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 26-10-03 07:42

Jørgen Grandt skrev:
> Kan du skaffe nogen lige så gode links til hhv. Vejle Fjord Broen og
> broen mellem Aalborg og Nørresundby - som viser den fri sejlhøjde?

Kommer du så med resultatet her i gruppen til os,
hvis nysgerrighed dit spørgsmål har vakt?

Svendborgsundbroen synes også at have en anselig
fri sejlhøjde.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Bent Fleron

Dato : 26-10-03 09:37

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Svendborgsundbroen synes også at have en anselig
> fri sejlhøjde.

Fri sejlhøjde under broer beregnes på basis MSL (Mean Sea Level) altså
middelvandstanden fordi der kan i nogle tilfælde være en betragtelig
forskel mellem høj- og lavvande.

--
Med venlig hilsen Bent Fleron.
For den der orker at sende en returmeddelelse

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 26-10-03 11:55

Herluf Holdt, 3140 skrev bl.a.:

> Kommer du så med resultatet her i gruppen til os,
> hvis nysgerrighed dit spørgsmål har vakt?

Ja, Eriks links siger at der er 57 og 65 m gennemsejlingshøjde under hhv.
Øresundsbroen og østbroen over Storebælt.

--
Forbindtligst:
Jørgen www.emiGrandt.dk

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 26-10-03 09:11

Jørgen Grandt <UnstableBut@OnCable.dk> wrote:
> Jørgen Grandt skrev:
> Kan du skaffe nogen lige så gode links til hhv. Vejle Fjord Broen og
> broen mellem Aalborg og Nørresundby - som viser den fri sejlhøjde?

Hej Jørgen

Kig ind på www.danskehavnelods.dk
I højre side under fritekst, kryds i broer, skriv navn på bro, kryds i
oplysninger og vupti...

Vejle Fjord broen 40 m
Limfjordsbroen 9,5 m under broklappen

M.v.h
Niels

Fra : Gert Krabsen

Dato : 26-10-03 11:09

Sun, 26 Oct 2003 09:11:19 +0100, Niels Jacobsen
<niels.k.jacobsen@TAENTREOoncable.dk> skrev:

> Hej Jørgen
>
> Kig ind på www.danskehavnelods.dk
> I højre side under fritekst, kryds i broer, skriv navn på bro, kryds i
> [...]
Lyder som 'vejbroen'. Jernbanebroen han en højde på noget i retning af (med
øjemål) 4-5 meter, afhøngig af dievand.

mvh
Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Gert Krabsen

Dato : 26-10-03 11:34

Sun, 26 Oct 2003 11:08:37 +0100, Gert Krabsen <krabsen@krabsenfjernes.dk>
skrev:

> afhøngig af dievand.

Lyder som om jeg selv har drukket af det..

mvh
Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 25-10-03 21:38

>Hvor højt oppe over vandoverfladen ved normal / gennemsnitlig vandstand
ligger
> de to broers kørebaner?
*******************'
Hø hø hø ))

Selv om jeg kan se op på Storebæltsbroen herfra hvor jeg bader (om
sommeren!) så aner jeg det ikke, men det kommer det mig i hu at:

I god tid inden højbroen var færdig, blev det fra "officiel side" i vort
lokale blad, meddelt at man kunne komme en bestemt dato ud ved kontoret og
bestille specielle fisketegn til afbenyttelse fra broen.

Det fortælles at der var en enorm interesse, men at ingen havde lagt noget
mistænkeligt i at datoen var den 1. april . . . .

Hilsen fra Bæltestedet
Flemming.