Oplysninger om en husbåd i København
Fra : Kurt Hansen

Dato : 21-10-03 16:35

På adressen http://faehren.gmxhome.de/ofaer_s.htm#naessund20 gengives
en husbåd i København ((Christianshavn Kanal). Båden hedder "Søren
Støvlbæk" og kan derfor næsten kun være opkaldt efter min mormors
bror, hvordan det så end er gået til.

Har sådan en husbåd en adresse man kan skrive til, eller er det et
husbådsregister, hvor man kan få ejerens navn oplyst?

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Fra : Gert Krabsen

Dato : 21-10-03 20:08

Tue, 21 Oct 2003 17:35:19 +0200, Kurt Hansen <kurt@FJERNDETTEtowle.dk>
skrev:

> [...]
>
> Har sådan en husbåd en adresse man kan skrive til, eller er det et
> husbådsregister, hvor man kan få ejerens navn oplyst?

Københavns Havnevæsen? Her engang i eftersommeren var det et par
radioudsendelser om husbåde nu og især i fremtiden. Så vidt jeg husker,
havde kommunen faktisk et kontor til at tage sig af sagen, ligesom et
arkitktkontor var indblandet i planer om nye bådkvarterer.

Eller osse var det et udvalg, der behandler de mange uafklarede aspekter a'
la' "kan man kalde en husbåd for fast ejendom?".

mvh
Krabsen

--
Using Opera

Fra : stoevelbaek

Dato : 12-01-04 19:51

http://www.kandu.dk/

Fra : Kurt Hansen

Dato : 13-01-04 06:13

Mon, 12 Jan 2004 18:50:48 GMT, skrev stoevelbaek:

>direkte)

Det ser ud som om du har forsøgt at svare, men så vidt jeg kan se, er
det kun mit oprindelige indlæg der er citeret.

Det kunne ellers være spændende at høre fra dig, da du jo være en
Støv(e)lbæk. Jeg har et omfattende materiale om slægten, så skriv evt.
til mig privat (håber du kan dechiffrere nedenstående e-mailadresse.

Venlig hilsen
Kurt Hansen
kurt/snabel-a/towle/punktum/dk