Kassefyld
Fra : Terry Andersen

Dato : 26-10-03 17:15

Ved ikke om det er den rigtige gruppe, men ved ikke hvor jeg ellers skal
spørge.....
Ved nogen hvor man kan skaffe kassefyld? Altså sådan nogle masse små
skumplast-fiduser som man, når man pakker noget i en kasse, fylder kassen op
med?
Hvad koster sådan noget?

Mvh.
Terry

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 26-10-03 18:34

Terry Andersen wrote:

> [...]
> Ved nogen hvor man kan skaffe kassefyld? Altså sådan nogle masse små
> skumplast-fiduser som man, når man pakker noget i en kasse, fylder kassen op

Måske er den rigtige gruppe dk.forbruger?

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)

Fra : Gert Krabsen

Dato : 26-10-03 18:36

Formentlig ved kontorartikel-butikker. De sælger i alt fald bobleplast, som
anvendes til samme formål.

F.eks. www.jpl.dk

Men hvor meget skal du bruge? Prøv evt. at entrere med en butik i din
nærhed, der _modtager_ mange pakker, emballeret med chips.

EDB-butikker, Isenkræmmere m.v. må modtage sækkevis af den slags.

mvh

Krabsen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 26-10-03 18:44

> Ved nogen hvor man kan skaffe kassefyld? Altså sådan nogle masse små
> skumplast-fiduser som man, når man pakker noget i en kasse, fylder
> kassen op med?

Genbrug (den kommunale). Der kan det ihvertfald skaffes i Fredericia.

> Hvad koster sådan noget?

Aner det ikke.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Bo Warming

Dato : 26-10-03 19:03

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> wrote in message

> Genbrug (den kommunale). Der kan det ihvertfald skaffes i Fredericia.

> Aner det ikke.

Opvarmet popcorn er faktisk meget billig pr liter og kan bruges som
emballage.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-10-03 23:07

Terry Andersen skrev:

>Ved nogen hvor man kan skaffe kassefyld?

Hvis du ikke finder anden mulighed, kan du bruge popkorn. Det er
ment helt seriøst, og det har faktisk været forsøgt som en
miljørigtig mulighed - men det var det bare ikke alligevel (har
glemt hvorfor).

--
Bertel

Fra : Jonas Kofod

Dato : 27-10-03 00:30

> [...]
> ment helt seriøst, og det har faktisk været forsøgt som en
> miljørigtig mulighed - men det var det bare ikke alligevel (har

En hvis herre, som du nok har i kulfilteret, har faktisk sagt det samme
tidligere. Jeg syntes lige det var værd at bemærke at denne herre rent
faktisk har sagt noget fornuftigt

Fra : Martin Sørensen

Dato : 27-10-03 03:03

> [...]
> ment helt seriøst, og det har faktisk været forsøgt som en
> miljørigtig mulighed - men det var det bare ikke alligevel (har

De begynder måske at rådne/lugte hvis de får lov til at ligge i lang tid?

Det kan også ske det er fordi det kræver for meget energi at poppe
popcornene, men det ved jeg ikke.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Bo Warming

Dato : 27-10-03 05:21

> De begynder måske at rådne/lugte hvis de får lov til at ligge i lang tid?
>
> Det kan også ske det er fordi det kræver for meget energi at poppe
> popcornene, men det ved jeg ikke.

Med en mikrobølgeovn er det en hurtig sag at lave en kubikmeter popkorn

i 50erne fik vi hver jul gavepakke sendt fra vores ingeniør-onkel i Corning,
N Y , USA
Han gik ind i et stormagasin og pegede noget luksus ud, som
Marshalhjælp-Danmark savnede, og pr rutine blev det emballeret med popkorn -
som smagte lidt kedeligt.

Dengang var ordet miljø ikke opfundet. Da jeg efter studentereksamen besøgte
ham et år, viste han mig begejstret Rackel Carsons bog "The silent spring"
om at inden år 2000 ville der ikke findes en eneste sangfugl på kloden, og
de fleste grundstof-resourcer ville være borte for altid.
Den der ler sidst, ler bedst

Fra : PEHnews

Dato : 27-10-03 05:44

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> om at inden år 2000 ville der ikke findes en eneste sangfugl på kloden, og
> de fleste grundstof-resourcer ville være borte for altid.
Du roder "The Silent Spring" sammen med "Limits to Growth" hvilket
endegyldigt beviser, at du er et gammelt vrøvlehoved.

M.v.h.

Poul Evald Hansen