implementer kryptering - HOWTO
Fra : aslak

Dato : 13-04-01 21:30

Er der ikke nogen der kender et godt link til noget om implementering af
kryptering i C++ ?

Ikke noget med avancerede pass-phrases eller lign. - det skal blot bruges
internt i et program!!
mvh / Rasmus

Fra : Kristian Frederiksen

Dato : 15-04-01 16:10

aslak wrote:

> [...]
> kryptering i C++ ?
>
> Ikke noget med avancerede pass-phrases eller lign. - det skal blot bruges

Der er diverse functioner der allerede er lavet. I Linux kan man bruge libc
funktionen crypt() der DES krypterer en string, udenfor Linux ved jeg ikke
om windows har en tilsvarende, sikkert ikke.
Du kan da også se Blowfish dokumentationen, eller DES standard
dokumentationen, dem kan man bruge til selv at skrive en implementation,
især blowfish da der findes en række eksempler på implementation.
Held og lykke

- Kristian Frederiksen