WAP begynderspørgsmål
Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-10-03 22:05

Hej !

Jeg har fået min første tlf med wap - og det er jo meget sjovt

Jeg bruger Telmore - og de skriver på deres hjemmeside, at jeg skal
bruge indstillingerne fra Tdc's hjemmeside - så dem har jeg dappet ind.

Og ja - den kobler også fint op til waptdk-hjemmesiden.

Men hvis jeg så vælger et menupunkt - så ender den med brokke sig over,
at den ikke kan læse siden da den ikke kan læse mit telefonnummer ?

Er det en indstilling jeg skal lave i telefonen - eller er det noget jeg
skal tilmeldes hos Telmore - eller hvad ?

Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk
Fjern NOSPAM ved mail - men usenetindlæg bør normalt besvares i gruppen.

Fra : Jacob Hansen

Dato : 30-10-03 22:17

Hej Jan

Tilsyneladende forholder det sig således, at kunder hos
TDC-service-providere (dvs. selskaber, der benytter TDC's net, herunder
Telmore) bliver guidet ind i en gammel wap-menu. Der findes også en ny menu,
der har flotte ikoner mv. men som er forbeholdt TDC's egne kunder. Der er så
åbenbart bare den hage ved det, at den gamle menu stort set ikke virker. Jeg
har nemlig haft samme erfaring som dig (som TDC DUET-kunde får man nemlig
samme "fine" behandling). Derfor tror jeg ikke, at du behøver at "pille"
mere med opsætningen på din telefon, den er sikkert helt i orden.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-10-03 22:36

Jacob Hansen wrote:
> [...]
> Derfor tror jeg ikke, at du behøver at "pille" mere med opsætningen
> på din telefon, den er sikkert helt i orden.

Hej Jakob !

Ja - den ser jo også ud til at fungere - men som du også er inde på, så
kan man ikke bruge denne menu - men så må jeg prøve at finde nogle andre
wap-sider, der må jo være nogle, der kan bruges til noget

Men tak for svaret !

Jan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-10-03 22:44

Jan Vestergaard wrote:
> Hej Jakob !

Undskyld Jacob !

Jan

..

Fra : J Hansen

Dato : 31-10-03 12:25

Hej Jan

Prøv wap.krak.dk. Det er et rigtigt godt eksempel på at wap kan bruges til
noget fornuftigt.

Mvh

Jacob

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 31-10-03 12:36

J Hansen wrote:
> Prøv wap.krak.dk. Det er et rigtigt godt eksempel på at wap kan
> bruges til noget fornuftigt.

Jo tak - jeg regnede skam også med at det kunne bruges

Men det er da lidt surt, at Telmore foreslår en startadresse hos TDC,
hvor man får en masse valgmuligheder på menuen og ingen af dem virker
;-(

Men mange tak for linket !

Det er rart at der er noget der virker

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-03 22:01

"J Hansen" <jacob.hansen@post7.tele.dk> wrote in message
> Hej Jan
>
> Prøv wap.krak.dk. Det er et rigtigt godt eksempel på at wap kan bruges
> [...]

Mange tak

...jeg udviklede i sin tid wap.krak.dk

mvh
Kenneth Sørensen.

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 26-12-03 22:57

"Kenneth Sørensen" wrote in message
> ..jeg udviklede i sin tid wap.krak.dk

Fedest Nu er de bare begyndt at tage penge for at bruge det.... knap så
fedt.....

Hygge...
Daniel

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-03 23:16

"Daniel Alstrup" <4junk@FJERNc.dk> wrote in message
> "Kenneth Sørensen" wrote in message
>
> Fedest Nu er de bare begyndt at tage penge for at bruge det....
> [...]

Ja, nu arbejder jeg jo et andet sted nu, så jeg kan jo være ligeglad,
men det er jo "mit barn" Jeg synes da heller ikke, der skulle tages
penge for wap'en, pda.krak.dk (også min i øvrigt) og www.krak.dk er jo
gratis. Alene goodwill og illusionen at Krak er med på noderne, er for
mig at se, incitament nok at holde den i forvejen udviklede løsning i
luften. Den indtjening wap'en kan indbringe i kroner, har langt mindre
værdi end brandingværdien et gratiswapsite vil kunne indbringe.

Statistikkerne siger at antallet af søgninger gennem wappen er faldet
omkring 92% da betaling blev iværksat, så du er nok ikke alene i din
æv-opfattelse.

mvh
Kenneth Sørensen

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 26-12-03 23:43

> Ja, nu arbejder jeg jo et andet sted nu, så jeg kan jo være ligeglad,
> men det er jo "mit barn"

kan sagtens følge dig.... Må være lidt "fedt" at have lavet noget som
stort set alle bruger...

> Statistikkerne siger at antallet af søgninger gennem wappen er faldet
> omkring 92% da betaling blev iværksat, så du er nok ikke alene i din
> æv-opfattelse.

Nej, helt sikkert ikke. Når man jo betaler for at wap'e, gider man jo ikke
også at skulle betale for den pågældende side! wap.dgs.dk virker stort set
aldrig (på min mobil i hvert fald), og så plejede jeg at bruge krak, men nu
ser det sort ud.... så må man pænt vente med at slå numre op til man kommer
hjem....

Hygge...
Daniel

Fra : Camilla

Dato : 31-10-03 17:33

"Jan Vestergaard" <jan@jve.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk
> Fjern NOSPAM ved mail - men usenetindlæg bør normalt besvares i gruppen.

WAP siden hedder wap.tdcmobil.dk - ikke waptdk - måske dette er dit
problem??
/Camilla

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 31-10-03 22:16

Camilla wrote:
> WAP siden hedder wap.tdcmobil.dk - ikke waptdk - måske dette er dit
> problem??
> /Camilla

Tak - men det har jeg faktisk også skrevet på telefonen - jeg ved ikke
hvor jeg fik det andet fra ?

Men det ER den rigtige, jeg bruger.

Og menusiden er også OK - men de fleste af menu-punkterne brokker sig
over at de kræver adgang til mit telefonnummer, hvis jeg vælger dem - og
det kan den ikke få ;-(