Jeg kom til at tænke..... På : SIM kort...~
Fra : Henrik Andersen

Dato : 23-10-03 09:40

At når nu man KØBER sit SIM korthos Telmore,
og fakta er at www.tele2mobilonline.dk er langt billigere
UDEN at man skal betale for en abb. ændring som hos
CBB (Club Pladder Bladder) for at få den gode pris....

Er man så ikke i Sin gode RET til at tage sit EGET (64 Kb) SIM kort med til
www.tele2mobilonline.dk og bruge det der??
Jeg mener, når nu de bedste kort er hos telmore og
de bedste priser ern hos www.tele2mobilonline.dk ??

Mvh Henrik

Fra : Fischer

Dato : 23-10-03 10:00

> Er man så ikke i Sin gode RET til at tage sit EGET (64 Kb)
> SIM kort med til www.tele2mobilonline.dk og bruge det der??

Nej, det kan ikke lade sig gøre.

*Fischer

Fra : Henrik Andersen

Dato : 23-10-03 10:10

> Nej, det kan ikke lade sig gøre.
>
> *Fischer

Surt hvis du har ret....

Der kunne være lidt fordele ved det...

Man slap for at flytte gamle Tlfnumre og sms'r over på det nye kort,
Ville være lækkert at der bare stod TELE2 i stedet for Telmore...
Ville også være lækkert at man slap for at bytte kort når det der skiftes
fra det ene selskab til det andet....
Man kunne få det bedste kort uden at skulle betale Telmores priser...
Tele2 kunne spare nyt sim kort...

Mvh Henrik

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-10-03 10:18

Henrik Andersen skrev:

>Surt hvis du har ret....

Det har han.

>Ville være lækkert at der bare stod TELE2 i stedet for Telmore...

Øhh?

>Ville også være lækkert at man slap for at bytte kort når det der skiftes
>fra det ene selskab til det andet....

Tja, nummerportering kræver et nyt SIM-kort.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
Nu kan du selv låse ALLE Nokia-telefoner op derhjemme!

Fra : Henrik Andersen

Dato : 23-10-03 11:37

Kun til det bliver billigere på telmore...
Det er jo 16 øre pr. minut der er i forskel pt....

> Øhh?

> Tja, nummerportering kræver et nyt SIM-kort.

Ikke rent teknisk...

Mvh Henrik

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-10-03 12:03

Henrik Andersen skrev:

>Kun til det bliver billigere på telmore...
>Det er jo 16 øre pr. minut der er i forskel pt....

OK - jeg opfattede det som om, at det var 'federe' at der stod Tele2.
(Du skrev "bare stod").

>Ikke rent teknisk...

Men rent praktisk. Det kan sikkert godt lade sig gøre det andet, men
administrationen vil være noget voldsommere - så skal man som selskab
holde styr på hvilke SIM-kort de andre udbydere har udleveret (nummer,
type, størrelse og meget mere). Nej, jeg tror absolut at den nuværende
løsning er bedst for alle (selvom det fx kan være lidt besværligt at
overføre data fra ét kort til et andet).

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 23-10-03 16:45

Hej

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote:

>Nej, det kan ikke lade sig gøre.

Jeg tvivler ikke på at du har ret ! - Men hvorfor egentlig ikke ?
Telefonummeret og udbyder har jo intet med SIM kortet som sådan at gøre,
og telefonnummeret ligger ikke på SIM kortet, men bliver først "linket"
sammen med kortet i udbyders computersystem ved hjælp SIM kortets 20
cifrede nummer ID. - Rent teknisk tror jeg intet der er ivejen for at
der kunne lade sig gøre.

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : JMo.

Dato : 23-10-03 17:06

Ole Rasmussen <newsgroup@FJERN.melby-online.dk> wrote in

> [...]
> sammen med kortet i udbyders computersystem ved hjælp SIM kortets 20
> cifrede nummer ID. - Rent teknisk tror jeg intet der er ivejen for at

Det er svjv. ikke så nemt endda. Det har noget at gøre med serie-numrene
(ICC ID) på SIM-kortet, som bliver tildelt efter landekode, og operatører,
og IMSI-numrene, som er opbygget af de MCC og MNC-coder som de forskellige
operatører har tildelt.

Når man så skal roame i udlandet, er den lokale udbyder nødt til at have et
system, hvorved man kan finde ud af hvilken udbyder man skal sende
regningen til - og her indgår disse numre.

Af sikkerhedsårsager kan man ikke bare lige ændre alle data på et SIM-kort
- nogle data er krypteret, og ligger i dele af SIM-kortet der kun kan
læses, så derfor kan man ikke bare lige omprogrammer kortet via telefonen.

Men hvordan alt dette sådan mere præcist er bygget op, aner jeg ikke en
brik om.