Ring 08 med låst tast. på nokia.....
Fra : Jacob Strue [9000]

Dato : 21-10-03 17:14

Hejsa....

Jeg faldt over noget pudsigt med min Nokia 6100 ved et tilfælde idag. Når
mit tastatur er låst kan jeg, som de fleste nok ved, alligevel godt taste
112, og sådan er det vist på de fleste mobiltelefoner. Situationen er så den
at jeg tilfældigvis opdagede at jeg også kan taste 08 med låst tastatur?!?
Der sker nøjagtig det samme som når man taster 112 - tasterne låser op
indtil man taster yderligere et tal, og så låser det igen. Jeg prøvede at
trykke "RING OP" for at se hvad der skete, og så skriver telefonen "Forsøger
Nødopkald"?!? Hvem er det lige man ringer til ved at ringe 08 ?!? Er det en
anden eller samme alarmcentral som 112? Jeg smækkede hurtigt på igen så jeg
nåede ikke at få forbindelse til nogen...... Nogen der ved hvad dette er for
en funktion?

--
Venligst
Jacob Strue

Fra : Brian Christensen

Dato : 21-10-03 18:42

hehe har samme telefon og der sker det samme med 08. bliver da helt nysgeri
efter at vide hvorfor...

Fra : Henrik Larsen

Dato : 21-10-03 19:16

> [...]
> Der sker nøjagtig det samme som når man taster 112 - tasterne låser op
> indtil man taster yderligere et tal, og så låser det igen.

Det samme fandt jeg ud af på min 7210 for en måned siden ca.
Jeg vil tro det er et alarm centrals nummer som bliver brugt et eller andet
sted i verden.
Lige nu prøvede jeg "911", som jo er den amerikanske alarmcentral, det
virker også! :D

Mvh.
Henrik

Fra : Jacob Strue [9000]

Dato : 21-10-03 20:52

he he..... ja 911 virker også her..... Mobilen kan nok bare alle de
forskellige nødopkalds-standarder der er i de forskellige lande.... hvor mon
de ringer 08 når lokummet brænder.... c",)

--
Venligst
Jacob Strue

Fra : Jakob Nilsson

Dato : 23-10-03 08:09

> "Jacob Strue [9000] wrote
> ... hvor mon de ringer 08 når lokummet brænder.... c",)

Det gør de i Mexico.

Mvh.
Jakob

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 22-10-03 18:01

For lige at gøre det kort:

Det er et ganske normalt nødopkald, telefonen er ligeglad hvilket nødnummer
du ringer den laver altid det samme nødopkald.

Disse nødnumre kan ligge både på simkortet og i telefonens software.

Det kan fx være: 08, 99, 911, 112, 000

Mvh
Morten