Mobil newbie Q's
Fra : Mikael Jensen

Dato : 21-10-03 14:44

Jeg er lidt af en mobil newbie... Min sidste telefon var en 3310, og den
blev enda købt som værende det hotteste på det daværnede marked :-/ Nok
også derfor jeg mente at den nok havde tjent sit. Jeg fik fat i en 6800, da
jeg godt kan lige keyboardet. Men jeg er pludselig stødt på en masse TBF'er
som jeg ikke har set før.

MMS:
Lyder meget sejt. Men kan det være rigtig at man SKAL bruge GPRS for at
sende modtage dem?? Hvad er der nu galt med gode gamle BILLIGE GSM. Og har
jeg misforstået noget eller skal man betale for både MMS og GPRS data når
man sender? Pris eksempler er velkommen, jeg har Telmore.

WAP:
Hvad kan man bruge det til???? Links, hints og gode ideer er velkommen (Nb!
jeg ved godt hvad det er, men har stadig ikke fundet en pratisk anvendelse.
eg en god wap side, som jeg kan bruge til noget, fx rejseplanen, telefonbog
eller dagensjoke)

IrD sync med Nokia Data Suite:
Er det bare mig eller er det meget mere upratisk end det burdevære??
Jeg havde glædet mig til at kunne gå ind i mine besked bakker og via et
lækkert interface vælge hvilke besked jeg ville beholde og hvilke jeg ville
slette. Jeg kan ikke uploade ringetone (den crapper bare ud og siger den
ikke kunne overføre ???) og mit lækre interface består dybest set af en knap
hvor hvis man trykke download hele telefonens indhold (OG går i stå på
halvvejen med en data fejl, så jeg kun får halvdelen af min indbakke med)..
Det er yders skuffende.. Men er det mig der bruger det forkert?

Datakabel..
Kan det betale sig at købe? (hastighed / ease-of-use)

Og en ting jeg stadig savner.
Tilbage fra min 3310 har jeg drømt om denne funktion.. Jeg har en umådelig
dårlig korttidshukommelse, så jeg glemmer tit at jeg har sendt en besked,
hvilket resultere i at jeg sender den igen. Prisen for SMS klare jeg nok,
men det spydige svar om at "jeg forstod det godt første gang" er ved at
blive lidt trættende, for ikke at tale om de gang hvor jeg er overbevist om
at jeg har sendt beskeden og sletter den i den tro at den er sikkert afsted.
Det er lidt før jeg har gjort det til vane at sende beskeder 2 gange..
Spørgsmåler er naturligvis.. Hvordan kan jeg (og hvorfor i hedehulehelvede
er det ikke lavet sådan at jeg kan) se om beskeden er sendt. Alternativt kan
jeg jo gå ind i "sendte", men man er jo et luxus dyr :) Er der nogen der har
en god "rutine" er det også meget velkommen.

Eller er genrelle råd om 6800 meget velkommende. dejlig fon forøvrigt,
bortset fra DataSync som jeg godt nok er ved at få knopper over

Fra : Jensb

Dato : 21-10-03 16:01

"Mikael Jensen" <MJe@doms.DenmarK> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg misforstået noget eller skal man betale for både MMS og GPRS data når
> man sender? Pris eksempler er velkommen, jeg har Telmore.

Når du bestiller MMS opsætningen, bliver du automatisk tilskrevet en speciel
wapkonto, som kun kan bruges til MMS, men som til gengæld er gratis. Og det
er også gratis i datatrafik. Så det ville være dumt at benytte normal CSD
opkobling, da det er langsommere.

> [...]
anvendelse.
> eg en god wap side, som jeg kan bruge til noget, fx rejseplanen,

wap.krak.dk
wap.ht.dk
wap.dsb.dk
wap.yahoo.dk
wap.berlingske.dk
wap.euroinvestor.com
wap.kultunaut.dk
wap.interflora.dk
wap.tv2.dk
wap.tv-guiden.dk

> [...]
har
> en god "rutine" er det også meget velkommen.

Det kan jeg så slet ikke sætte mig ind i...hvor svært kan det være??

Fra : Jensb

Dato : 21-10-03 16:14

"Jensb" <ikkenogetspam@tilmig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> er også gratis i datatrafik. Så det ville være dumt at benytte normal CSD

UPS, jeg mener "Når du bestiller MMS opsætningen, bliver du automatisk
tilskrevet en speciel GPRS-KONTO" og ikke wapkonto, som jeg havde skrevet.

Jens

Fra : Mikael Jensen

Dato : 22-10-03 14:01

> [...]
det
> er også gratis i datatrafik. Så det ville være dumt at benytte normal CSD

Øhh.. dvs jeg for tilsendt sådan en opsætnings-tjeneste-besked-fætter??
Har tilmeldt mig men fik intet ?!? Prøver igen i eftermiddag

> wap.krak.dk
> wap.ht.dk
> wap.dsb.dk
> wap.yahoo.dk
> wap.berlingske.dk
> wap.euroinvestor.com
> wap.kultunaut.dk
> wap.interflora.dk
> wap.tv2.dk
> wap.tv-guiden.dk

Jeg takker :)

> Det kan jeg så slet ikke sætte mig ind i...hvor svært kan det være??

Jeg har også en urealistisk dårligt korttidshukommelse :)