SIM-locked - hvordan ser man det?
Fra : Ped

Dato : 18-10-03 23:16

Hej,

Jeg købte for et par måneder siden en Nokia 6310i i en Telebutik til et
i forvejen eksisterende TDC abonnement. Jeg overvejer i forbindelse med
udlandsrejse at anvende et taletidskort el.l. fra en lokal udbyder der,
hvis det er økonomisk fordelagtigt. Men findes der en måde hvorpå man
kan konstatere, om den er SIM-locked til TDC - andet end at låne f.eks.
et Telia SIM-kort fra en bekendt og sætte det i?

M.v.h.

Jens L. Pedersen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 18-10-03 23:22

Ped skrev:

>Men findes der en måde hvorpå man
>kan konstatere, om den er SIM-locked til TDC - andet end at låne f.eks.
>et Telia SIM-kort fra en bekendt og sætte det i?

På Nokia-telefoner, kan man ikke indtaste noget og få status for
simlock, desværre.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
Nu kan du selv låse bl.a. Nokia 3310, 3410 og 3510 derhjemme!

Fra : Claus E Beyer

Dato : 19-10-03 07:58

> På Nokia-telefoner, kan man ikke indtaste noget og få status for
> simlock, desværre.

Men hvis telefonen kan tage både et Telia- og er TDC Mobil-kort, kan man så ikke
være sikker på at den ikke er SIM-låst?

Hvis telefonen derimod kan tage både et TDC Mobil- og et Telmore-kort, siger det
intet om telefonen er låst eller ej.

Hvis telefonen derimod kan tage både et Sonofon- og et CBB-Mobil-kort, siger det
heller intet om telefonen er låst eller ej.

Claus

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 19-10-03 12:56

Claus E Beyer skrev:

>Men hvis telefonen kan tage både et Telia- og er TDC Mobil-kort, kan man så ikke
>være sikker på at den ikke er SIM-låst?

Ja.

>Hvis telefonen derimod kan tage både et TDC Mobil- og et Telmore-kort, siger det
>intet om telefonen er låst eller ej.

Korrekt.

>Hvis telefonen derimod kan tage både et Sonofon- og et CBB-Mobil-kort, siger det
>heller intet om telefonen er låst eller ej.

Korrekt.

I de to nederste tilfælde, så skyldes det, at telefonerne kan være
låst på forskellige måder (til nettet, til operatøren, til simkortet,
til ...)

Venligst,
Lasse Hedegaard