Newbie - hvilken mobil skal jeg vælge? (Fr~
Fra : Nielsen

Dato : 17-10-03 15:32

Hej NG

I håb om at i måske kan hjælpe mig med at finde rundt i junglen af
mobiltelefoner, spørger jeg om i kan finde frem til en mobil som nogenlunde
kan matche disse kriterier:

1. Pris: Fra 4000 og ned
2. Må gerne kunne købes via nettet.
3. Polyfoniske ringetoner
4. Farveskærm/display
5. Uden abonnement
6. Må IKKE have kamera indbygget
7. Lille og gerne sammenklappelig
8. Flot stilrent design, evt. futuristisk design
9. Gerne noget anderledes tastaturbelysning.
10. Evt. med kalender, telefonbog.
11. Evt. understøttelse af Bluetooth
12 . Mobiltelefonen må evt. gerne kunne forbindes til PC (ved ikke lige hvad
det kaldes)

Hvilken telefon vil i anbefale??? *S*
Hvis i har direkte links ville det glæde mig.

På forhånd tak for hjælpen.
Mvh. Nielsen

Fra : Morten Nielsen

Dato : 17-10-03 16:51

Hvis du kan undvære de hæslige polyfoniske ringetoner, vil jeg klart
anbefale Sony Ericsson T68i.
Den opfylder langt de fleste af dine krav.

1. Pris: Fra 4000 og ned:
Jeg fik min for 1200,- uden abonnement.

2. Må gerne kunne købes via nettet.:
Intet problem.

3. Polyfoniske ringetoner:
Det må du undvære. De er alligevel sværere at høre end de "rigtige"
ringetoner.

4. Farveskærm/display:
Jeps. Kvaliteten er dog ikke helt lige så god til billeder, som de nyeste
telefoner, men til tekst og ikoner er den i top.

5. Uden abonnement:
Det styrer du selv.

6. Må IKKE have kamera indbygget:
Har den heller ikke, men du kan købe et kamera og sætte på i bunden hvis du
lyster.

7. Lille og gerne sammenklappelig:
En af de mindste på markedet.

8. Flot stilrent design, evt. futuristisk design:
Det er som man tager det. De "gamle" T68'ere (altså uden i'et) synes jeg er
federe.

9. Gerne noget anderledes tastaturbelysning: Nja det er vel meget normalt.
Hvorfor lave andet end det der er smartest?

10. Evt. med kalender, telefonbog:
Jeps!

11. Evt. understøttelse af Bluetooth:
Jeps!

12. Mobiltelefonen må evt. gerne kunne forbindes til PC (ved ikke lige hvad
det kaldes):
Det klares både via BlueTooth, InfraRød eller USB-kabel.

/Morten

Fra : Nielsen

Dato : 17-10-03 17:26

"Morten Nielsen" <spam@iter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> anbefale Sony Ericsson T68i.
> Den opfylder langt de fleste af dine krav.

Hej Morten
Hvor siger du du fik din for 1200.- uden abonnement?
mvh. nielsen

Fra : Jean

Dato : 17-10-03 17:31

Nielsen skrev:
> Hvor siger du du fik din for 1200.- uden abonnement?

Prøv her:
http://www.mobilpriser.dk/index.php?showprod=Ericsson&showmodel=T68i

Mvh Jean

Fra : Morten Nielsen

Dato : 17-10-03 20:09

> Prøv her:
> http://www.mobilpriser.dk/index.php?showprod=Ericsson&showmodel=T68i

På det link kan man få den til 1299,-

Som sagt var den jeg fik en T68, og ikke en T68i. Forskellen er blot
designet.
Software blev gratis opdateret, så den er helt identitisk med en i'er. Hvis
du kan finde nogen der har et restlager af ikke-i'ere, kan det være du kan
finde den billigere. Ellers er 1299,- for en T68i jo heller ikke helt skidt.

/Morten

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 18-10-03 10:03

"Morten Nielsen" <spam@iter.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du kan undvære de hæslige polyfoniske ringetoner, vil jeg klart
> anbefale Sony Ericsson T68i.

Jeg ville ikke på nuværende tidspunkt investere i en T68i ... den har været
meget længe på markedet, og de fleste af de ting der er i den er blevet
forbedret i de nyere modeller, både fra Ericsson, Nokia og de andre.
Et godt eksempel er skærmen - jow, det er farveskærm, men opløsningen og
skarpheden i den skal man lede længe efter.

Grunden til at jeg skriver dette er ikke fordi det sikkert ikke er en god
telefon, men du skrev jo fra 4000 kroner og ned efter, og der er du jo
ligesom klar til at give lidt mere og så få lidt kvallitet... jeg mener,
hvorfor ikke investere i noget af det nyeste, i stedet for at købe noget du
også kunne få for 1 år siden.

/ Jonas

Fra : Nielsen

Dato : 18-10-03 13:25

"Jonas M. Nielsen" <dream@on.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ligesom klar til at give lidt mere og så få lidt kvallitet... jeg mener,
> hvorfor ikke investere i noget af det nyeste, i stedet for at købe noget

Hej Jonas
Jeg vil heller ikke købe et T68i, men kigger på noget nyere.
Mvh. Nielsen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 17-10-03 22:19

On Fri, 17 Oct 2003 16:31:50 +0200, "Nielsen"
<thefuturefreak@FJERNEDETTEhotmail.com> wrote:

>1. Pris: Fra 4000 og ned
Ca. 1000-1600 (jeg gav 974 uden abonnement i en Sonofonbutik)

www.mobilpriser.dk

>3. Polyfoniske ringetoner
ja

>4. Farveskærm/display
ja

>5. Uden abonnement
ja

>6. Må IKKE have kamera indbygget
Men det kan købes løst og sættes på i bunden

>7. Lille og gerne sammenklappelig
Lille - 80 g m. batteri - 10 cm lang - ikke sammenklappelig

>8. Flot stilrent design, evt. futuristisk design
ok

?

>10. Evt. med kalender, telefonbog.
Begge dele + adressebog

>11. Evt. understøttelse af Bluetooth
Ja + IR

>12 . Mobiltelefonen må evt. gerne kunne forbindes til PC (ved ikke lige hvad
>det kaldes)

IR el. BT el. datakabel

>Hvilken telefon vil i anbefale??? *S*

Siemens S55

>Hvis i har direkte links ville det glæde mig.

http://www.itavisen.no/art/1300467.html

Kurt Brixen