Spørgsmål til high speed data
Fra : Jan Tønder

Dato : 14-10-03 22:14

Hej.

Jeg har lige abonneret på high speed data hos telmore, idet jeg vil på
nettet med min iPAC pocket pc via min t68i (bluetooth). Det er lykkedes mig,
men jeg synes bare forbindelsen er EKSTREM langsom - meget langsommere end
et 56K modem. Derfor spørger jeg mig selv: er high speed data overhovedet
aktiveret på min t68i? Har i hvert fald ikke været inde at aktivere dette,
men blot sat min pocket PC op til at koble på nettet via mobilen. Kan det
lade sig gøre, at jeg lige nu kobler på mit TDC NetPlus abonnement via alm
GSM og ikke high speed data?

Mvh Jan

PS: Fjern NOSPAM i min mailadresse.

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 15-10-03 11:26

Hej Jan!

Jan Tønder wrote:
> [...]
> meget langsommere end et 56K modem. Derfor spørger jeg mig selv: er
> high speed data overhovedet aktiveret på min t68i?

SE T68i kan kun handle to timeslots i download, dvs. maksimalt 28,8 kbit/s.

> [...]
> at koble på nettet via mobilen. Kan det lade sig gøre, at jeg lige nu
> kobler på mit TDC NetPlus abonnement via alm GSM og ikke high speed

Ved brug af Nokia-mobiler skal du indtaste en bestemt string i din pocket PC's
modem-opsætninger.

Jeg tror at også SE-mobiler skal have noget som det, men det ved jeg ikke.

--
Rainer Schöbe (Germany)
Only e-mails to "reply to" and with "RE:", "AW:" or "SV:" in subject

Fra : Jan Tønder

Dato : 15-10-03 17:15

Ja, det forklarer jo hvorfor det ikke just er en hurtig forbindelse :D.

Hvad angår om high speed data skal aktiveres eller ej, så har jeg idag haft
kontaktet butikken hvor jeg i sin tid købte min T68i. De siger telefonen
selv håndterer denne funktion, og at jeg dermed skulle gøre brug af high
speed data, alene ved at opsætte min pocket pc til mit internet abonnement
og ringe op via T68i.

Tak for dit svar.