Fiskemuligheder ved Frederiksværk
Fra : Egon Jensen

Dato : 13-04-01 15:14

Hejsa

Jeg har brug for at vide hvor man kan fiske henne i Fr.værk området.
Jeg er ikke til kystfiskeri, men er mere den stille type der skal
sidde ved en sø, med min prop og orm og bare nyde naturen

Jeg ved der findes et par fiskeklubber/foreninger, og overvejer da
også at melde mig ind i en af dem, og hvis der er nogen der ligger
inde med et par links til disse er de mere end velkomne til enten
maile mig eller poste her i gruppen.

Jeg har hørt noget om der skulle ligge noget sø/mose ude ved de
gamle ruiner mod Auderød. Er det noget nogen kan bekræfte/afkræfte,
og evt. give en rutebetegnelse.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig igang med mit fiskeri igen

Egon Jensen <egon@jernmanden.dk>

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 13-04-01 15:53

Hej Egon

Jeg tror du vil være godt på vej, hvis du tager et kig på denne hjemmeside:
http://hjem.get2net.dk/fiskeklub .

Det er Ølsted og Frederiksværk Sportsfiskerforening, der har adgang til
noget af det, du efterlyser.

Knæk & bræk

Steen Lindkvist Nielsen
Lilleåen: www.lilleaaen.dk

Fra : Michael O Mortensen

Dato : 15-04-01 17:04

Det er rigtig det er Dronning holm slots ruin der er ikke kun 'mose' men
flere det er et godt sted til gedder (husk de er fredet nu ) ål skaller og
der er nogle der siger der er kapper men jeg har aldrig set nogle der er
blever fanget så det kan jeg ikke sige noget om der er selvfølige også
arborre og div. sø fisk men prøv det er et hyggelig sted

Hilsen michael

Fra : Egon Jensen

Dato : 15-04-01 17:48

"Michael O Mortensen" <Michael.Mortensen@123mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blever fanget så det kan jeg ikke sige noget om der er selvfølige også
> arborre og div. sø fisk men prøv det er et hyggelig sted

Hej Michael

Tak for svaret. Lyder lige som noget for mig
Kræves der andet end det alm. fisketegn ?
Hvor ligger disse "vandhuller" sådan mere præcis. ?
(Er ikke lige så stedkendt derudaf)

Kender du andre steder i området ?

Egon Jensen <egon@jernmanden.dk>

Fra : Anders Jørgensen

Dato : 16-04-01 06:47

De første hornfisk er fanget på molen ved hanstholm
er der nogen der kan bekræfte dette ?

Fra : Michael O Mortensen

Dato : 16-04-01 08:41

Hej Egon
Når du køre ud mod Auderød for du ruinen på din højer side , hvis du går ind
ved den sidste voldgrav og går på 'toppen' ca.100.m kommer der et hul i
træerne på din venstre side der går du ned så kommer der en lille sø på din
venstre side. hvis du forsætter lige ud kommer der en stor sø 50.m frem.
men pas på der er dybe huller på vej der ud .
Du kan også prøve Tranemosen den ligger ved Arresødal
jeg har ikke selv fisket der men det kunne være sjov og høre hvad der er
sår er der lillesø der ligger i Brederød den ligger lige Nord for kregme
skole hvis du kommer fra Frederiksværk er det på din Højer side lige før du
kommer ud af Brederød.

Hilsen Michael
du kan bare skrive til mig hvis du vil vide mere på
Michael.Mortensen@12mail.dk