Ny processor i Abit be6-II
Fra : Kim

Dato : 13-04-01 13:11

Jeg vil have en ny cpu i min Abit BE6-II i stedet for celleron 300A450 , Jeg
har tænkkt at købe brugt til omkring Max.1200,- og den skal passe i slot 1,
hvad kan anbefales Mvh. Kim

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 13-04-01 19:09

"Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Jeg
> har tænkkt at købe brugt til omkring Max.1200,- og den skal passe i slot

Mest power for pengene: Celeron 566/600 (måske 700) OC'et til 850/900 i
kombination med en slot1->FC-PGA comverter og du er kørende...
Det ville jeg gøre

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 13-04-01 20:21

Kim skrev...

>Jeg vil have en ny cpu i min Abit BE6-II i stedet for celleron 300A450
>, Jeg har tænkkt at købe brugt til omkring Max.1200,- og den skal
>passe i slot 1,

Det afhænger en del af dit øvrige system. Hvis du f.eks. kun har PC100
RAM eller et AGP grafikkort der er følsomt overfor OC af AGP bussen, så
ville jeg satse på en Celeron566 eller 600 på en sloket konverter og OC'e
den(850-900Mhz). Den kombination kan endda uden problemer fås fra ny med
dit budget.

Har du PC133 RAM og kan dit AGP grafikkort følge med, så ville jeg satse
på en PIII 700E eller måske en 750E og OC'e den(900-1000Mhz).

Hvis du ikke vil OC'e, så sats på en 700E eller 750E hvis du har PC100
RAM, og en 733EB eller 800EB hvis du har PC133 RAM.

Jeg har netop fået tilbudt en 750E(FC-PGA) for 900,- kr, så har du en idé
om prislejet.

--
kent - Overclocking FAQ:
www.oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Kim

Dato : 14-04-01 06:34

Jeg har pc100 ram og en matrox milenium g 200 agp grafikkort Mvh. Kim

Fra : Bruun

Dato : 14-04-01 12:55

Hejsa,
"Kim" <kim014@mail.dk> wrote in message
> Jeg har pc100 ram og en matrox milenium g 200 agp grafikkort Mvh. Kim

Så ville jeg helt sikkert satse på et Asus SlotKet og en Celly!! Mest for
pengene. Jeg har selv en 566 på et sådan board, og den kører snildt ved 850.
Har dog ikke prøvet højere.

Det bliver ca. en 1000,- Så kan du bruge resten på lir :)

Mvh Kim Bruun