Ruby irb til Debian
Fra : Svend-Erik Madsen

Dato : 31-10-03 13:31

Hej NG

Så røg der Debian på min ene box, grundet RHs nye toner
Meen nu ville jeg jo gerne kunne kode lidt Ruby på denne også, og er
her nogen som ved om der findes en pakke indeholdende irb som kan
installeres med apt-get?

apt-get install irb, dur ihvertfald ikke !
Svend-Erik Madsen
<-! fjern spam i mailadressen ved svar -->

Fra : Svend-Erik Madsen

Dato : 31-10-03 13:54

Fri, 31 Oct 2003 13:31:22 +0100, ytrede Svend-Erik Madsen sig om :

> [...]
> her nogen som ved om der findes en pakke indeholdende irb som kan
> installeres med apt-get?
>
> apt-get install irb, dur ihvertfald ikke !
Undskyld panikken, men jeg kunne jo ikke vente, så jeg har foreløblig
løst det ved at installere 1.8.0 fra source koden.

Fra : Ole Hansen

Dato : 31-10-03 14:01

"Svend-Erik Madsen" <sem@spamodin.dyndns.dk> writes:

> apt-get install irb, dur ihvertfald ikke !

Hvad gør den ikke? Kører du woody?

--
Ole Hansen

Fra : Svend-Erik Madsen

Dato : 31-10-03 14:10

Fri, 31 Oct 2003 14:00:43 +0100, ytrede Ole Hansen sig om :

> Hvad gør den ikke? Kører du woody?

apt-get returnerer at pakken ikke findes, men som sagt har jeg installeret
1.8.0, og her virker irb, uden at skulle installeres separat, så den
beholder jeg nok.

Og ja jeg kører woody.

Fra : Ole Hansen

Dato : 31-10-03 22:41

> [...]

> apt-get returnerer at pakken ikke findes, men som sagt har jeg installeret
> 1.8.0, og her virker irb, uden at skulle installeres separat, så den

Hmm.. Jeg kan, som Klaus, godt installere irb med apt-get.. Maaske har
du en maerkelig /etc/apt/sources.list?

--
Ole Hansen

Fra : Svend-Erik Madsen

Dato : 03-11-03 18:33

Fri, 31 Oct 2003 22:40:59 +0100, ytrede Ole Hansen sig om :
> Hmm.. Jeg kan, som Klaus, godt installere irb med apt-get.. Maaske har
> du en maerkelig /etc/apt/sources.list?

ftp.debian.dk ?

Fra : Peter Makholm

Dato : 04-11-03 08:57

"Svend-Erik Madsen" <sem@spamodin.dyndns.dk> writes:

> ftp.debian.dk ?

debian.dk har absolut intet med Debiandistributionen at gøre.

--
Peter Makholm | Emacs is the only modern general-purpose
peter@makholm.net | operating system that doesn't multitask

Fra : Svend-Erik Madsen

Dato : 05-11-03 08:24

Tue, 04 Nov 2003 08:57:26 +0100, ytrede Peter Makholm sig om :

> debian.dk har absolut intet med Debiandistributionen at gøre.

Godt ord igen, jeg ville bare vise hvilken kilde min apt-get har.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 31-10-03 14:02

Svend-Erik Madsen skrev:

> apt-get install irb, dur ihvertfald ikke !

Hvad får du da som fejl? Jeg har irb installeret på min æske.

// Klaus