MS Windows
briani 27239
ny: Norton ghost 8.0
Fra : Ricko.

Dato : 29-10-03 16:06

Er der ikke en der kan fortælle hvorledes man laver et komplet image af sin
harddisk (xp) med norton ghost 8.0, må meget gerne lægge fremgangsmåde op i
dk.binaer ,det der er meningen er at jeg vil lægge det hele over på skiver ,
og så formatere harddisk og så sætte skive nr. 1 i og så boote fra den og
lægge hele xp ind via den metode med programmer og det hele.

--

Ricko. Fjern Hot Ved mail
Du skal ikke bedrive hor medmindre du har lyst.

Fra : Pico

Dato : 29-10-03 23:12

Ricko. wrote:
> [...]
> det hele over på skiver , og så formatere harddisk og så sætte skive
> nr. 1 i og så boote fra den og lægge hele xp ind via den metode med

Den fiser over min forstand.
Hvorfor vil du formatere HD og så lægge precis den samme Windows
ind igen ??
Jeg bruger selv at lave Images, Image Driver, men det er til hvis der
går noget galt er det hurtigere at lægge en velkørende instalation
tilbage. Hvis du vil formatere fordi Win køre dårligt får du nøjagtig
samme fejl/problemer ved at tage et Ghost og lægge det ind igen.
Pico
Fjern SPAM i adressen.

Fra : Ricko.

Dato : 29-10-03 23:50

> [...]
> tilbage. Hvis du vil formatere fordi Win køre dårligt får du nøjagtig
> samme fejl/problemer ved at tage et Ghost og lægge det ind igen.

Ville såmænd også formatere og lægge de prog. ind jeg bruger mest og så lave
et image og gemme til dårlige tider

Fra : Nielsen

Dato : 30-10-03 12:01

"Pico" <IPdata@SPAMmail.dk> skrev i en meddelelse news:3fa03dc0$0$27370
> Jeg bruger selv at lave Images, Image Driver, men det er til hvis der
> går noget galt er det hurtigere at lægge en velkørende instalation
> [...]

Hej Pico

Tillad mig at bruge din ekspertise.

Du siger at du bruger "Image Driver" - hvordan fungere det?

For jeg kunne også godt tænke mig at inst. eks. win98 på en formateret
harddisk og så inst. alle updates fra MS windows-update OG SÅ gemme hele
molevitten på cd´er.

Derfra vil jeg så begynde at "rode" og "eksperimentere" med inst. diverse
software og af erfaring ved man jo at der går rod i det og efter et styk tid
skal der formateres igen. *s*

NU VIL jeg så bruge den image cd som du siger man kan lave og bare smække
den i cd-drevet og så inst. en frisk og brugbar win98 - vupti.

Men hvordan gøres det præcist???

På forhånd tak for hjælpen.
Mvh. Nielsen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 30-10-03 17:37

Han mener DriveImage og det fremgår klart og tydeligt af programmets
hjælpefil hvordan man gør.
http://www.powerquest.com/

Fra : Pico

Dato : 31-10-03 00:18

Jens Peter Karlsen wrote:
> Han mener DriveImage og det fremgår klart og tydeligt af programmets
> hjælpefil hvordan man gør.

For det meste starter jeg med at boote fra de 2 disketter som laves med
DriverImage, når de er indlæst er deer et grafisk brugerflade der faktisk
siger sig selv. Vælger man den øverste bliver man guidet igennem at lave
et Image.
Jeg gør det at jeg lægger det på en anden fysisk disk der sider i Pc'en så
er den klar til en reetablering hvis det er ønskeligt.
Sommetider laver jeg selvfølgelig også et par Cd'er med imaget, men ikke
ret tit for muligheden for at 2 diske craker på en gang er ikke stor. De nyeste
sæt Cd'er jeg har er fra d. 18 nov. 02.
Når man bruger min metode med at lægge Imaget på HD og brænde senere
skal man huske at indstille DriverImage til at dele imaget så det kan være på
Cd'er, det gøres under advanceret.
Det er en god ide at installere Win og så installere de programmer man ved
der skal bruges, incl. opdateringer. Så står maskinen ren med bacis programmerne
og man kan lave et image der vil være "dugfrisk".
Ghost kan selvfølgelig gøre det samme, men jeg har altid synes brugerfladen
i DriverImage tiltaler mig bedre.
Foresten er det ikke hødvendigt med de 2 nye verisioner 2002 (v. 6) og v. 7
at bruge disketterne, man kan lave indstillingerne i windows hvorefter det
foregår i dos og den går tilbage til windows. I v. 5 kan man fra Win gå til
dos og når operationen er færdig starter Win igen.
Pico
Fjern SPAM i adressen.