MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Network ID
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 28-10-03 15:21

Hejsa

Jeg har et par maskiner (win2k) som skal dele en mappe på den ene maskine.
Men jeg kan ikke gå ind på andre computere på netværket fra nogen af dem
(får bare en boks der siger noget om at netværket ikke er startet eller
sårn). Jeg ville så prøve at rode lidt med network identification, men når
jeg går ind i System -> Network Identification så er knappen "Network ID"
disabled... dvs. jeg kan ikke skifte arbejdsgruppe mv. på maskinerne.

Hvorfor det?

Mvh.
/Thomas

Fra : webfactor

Dato : 28-10-03 16:46

"Thomas Lindgaard" <thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> wrote in message
> [...]
> jeg går ind i System -> Network Identification så er knappen "Network ID"
> disabled... dvs. jeg kan ikke skifte arbejdsgruppe mv. på maskinerne.

http://www.microsoft.com/windowsxp/home/using/productdoc/en/default.asp?url=/windowsxp/home/using/productdoc/en/hnw_ipx_fileandprint_sharingP.asp

Du skal aktivere IPX/SPX i dine netværks computere på alle sammen før de kan
komunikere
Det gør du i egenskaber for netværksforbindelser Vælg tilføj/Protocol/NWLink
IPX/SPX/NetBIOS Com.....
En Netværks Monitor samme sted hvis det behager
Installer Service Fil og printer deling samme sted Netværksforbindelser

www.webfactor.dk

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 28-10-03 19:21

On Tue, 28 Oct 2003 15:21:11 +0100, "Thomas Lindgaard"
> [...]

>jeg går ind i System -> Network Identification så er knappen "Network ID"
>disabled... dvs. jeg kan ikke skifte arbejdsgruppe mv. på maskinerne.

Har du installeret "Fil- og udskriftsdeling til Microsoft-netværk"?
Hvis nej, så prøv at installere tjenesten på begge maskiner.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 30-10-03 18:58

Tak for svar begge to - jeg installerer fil- og udskriftsdeling... det er
nok det der er problemet.

Mvh.
/Thomas