MS Windows
briani 27239
Hvad betyder dette?
Fra : Ulrik Chr.

Dato : 26-10-03 23:56

P.S.: Fjern xx efter uac ved svar via mail....!

Hej.

I min admin-log i Win XP forkommer følgende 2 fejlmeldinger tit - flere
gange hver dag.

Hvad betyder de og kan jeg løse "problemet" på nogen måde?

Det skal lige siges at jeg mærker ikke noget til de 2 fejl i min daglige
brug af min Win XP.

Fejl-meldingerne:
1)
AMLI: ACPI BIOS forsøger at skrive til en ugyldig IO-portadresse (0x4d0),
som ligger inden for det 0x4d0 - 0x4d1-beskyttede adresseområde. Dette kan
medføre, at systemet bliver ustabilt. Kontakt din systemforhandler for at få
teknisk support.

2)
AMLI: ACPI BIOS forsøger at læse fra en ugyldig IO-portadresse (0x4d0), som
ligger inden for det 0x4d0 - 0x4d1-beskyttede adresseområde. Dette kan
medføre, at systemet bliver ustabilt. Kontakt din systemforhandler for at få
teknisk support.

Håber nogen kan hjælpe mig, da jeg da gerne vil af med de fejl.

P.S.: Fjern xx efter uac ved svar via mail....!

Med venlig hilsen Ulrik.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 27-10-03 02:14

Ulrik Chr. skrev:

> Håber nogen kan hjælpe mig, da jeg da gerne vil af med de fejl.

Prøv om du kan finde en nyere BIOS inde på bundkortproducentens
hjemmeside, for det er BIOS der udløser fejlen i WinXPs logbog.
Min nuværende PC havde det samme problem(*) indtil ASUS frigav
en ny BIOS til mit bundkort, som løste det.

Se evt.: <http://www.jsiinc.com/SUBN/tip6800/rh6870.htm>.

(*) I mit tilfælde var det egentlig ikke et problem, for PC'en
kørte fint nok, selvom logbogen var fyldt med AMLI: ACPI BIOS-
meddelelsen.

Madsen.

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 27-10-03 11:50

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Min nuværende PC havde det samme problem(*) indtil ASUS frigav
> en ny BIOS til mit bundkort, som løste det.

Humm, umiddelbart køre jeg med nyeste bios

Men har skrevet til Gigabyt omkring problemet....

--
ICQ: 24872480
www.uac.dk * nettet@uacxx.dk

Med venlig hilsen Ulrik.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 27-10-03 11:57

Ulrik Chr. skrev:

> Humm, umiddelbart køre jeg med nyeste bios
> Men har skrevet til Gigabyt omkring problemet....

Ok. De er da lidt sløve, synes jeg.
Asus løste problemet med mit bundkort d. 02/01-02. Se evt.
http://www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=CUV4X-D&Type=Latest
- og klik på 'More...' ud for 'CUV4X-D BIOS 1014'.

Madsen.

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 27-10-03 14:36

> Ok. De er da lidt sløve, synes jeg.

Tjaa - nu er det jo et gammel motherbord til en AMD 500 Mhz
Så tror de har droppet at videreudvikle på bios'en til det motherboard, men
lad os nu se hvad de skriver til mig (hvis man overhovedet får svar fra
dem).

P.S.: Skal ikke have Gigabyte næste gang der skal købes motherboard

Fra : Thomas Madsen

Dato : 27-10-03 15:56

Ulrik Chr. skrev:

> Tjaa - nu er det jo et gammel motherbord til en AMD 500 Mhz
> Så tror de har droppet at videreudvikle på bios'en til det
> motherboard, men lad os nu se hvad de skriver til mig (hvis man
> overhovedet får svar fra dem).

Nå ok. Jeg troede at bundkortet var nyt og at din nuværende BIOS
var ny.

> P.S.: Skal ikke have Gigabyte næste gang der skal købes
> motherboard

Jeg kender ikke ret meget til mærket, men vælger nok Asus næste gang
igen, da mit nuværende bundkort har været ret stabilt. Det eneste
jeg ikke gør igen er at købe et bundkort med VIA-chipsæt. Det næste
blive med Intel, tror jeg.

Madsen.