MS Windows
briani 27239
alternertiv til XP
Fra : Hans Jakob Larsen

Dato : 26-10-03 11:15

Hej NG!

Har i nogle forslag til styresystem til XP ?...
det skal være gratis ligesom Linux

Fra : /Ole

Dato : 26-10-03 13:04

Mandrake (Linux) er hamrende let at installere. Det tog mig ca. 20 minutter,
så var jeg kørende, og det er ret let at gå til.

Jeg kender ikke lige mindstekravene, men på min 1.1Athlon 512Mb ram +
diverse, der kører det som smurt.

/Ole

Fra : Hans Jakob Larsen

Dato : 26-10-03 13:17

Okay..hvor kan jeg hente det fra ?
mener direkte link '

Fra : /Ole

Dato : 26-10-03 14:44

2.965423456 sec på google og det her sprang frem:
http://www.mandrakelinux.com/en/ftp.php3

/Ole

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-10-03 15:10

"Hans Jakob Larsen" <6x121362@tiscali.dk> skrev :

>Okay..hvor kan jeg hente det fra ?

Det kan de fortælle dig i news:dk.edb.system.unix, hvis du ikke
kan finde den på google.

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 26-10-03 14:52

/Ole wrote:
> Mandrake (Linux) er hamrende let at installere. Det tog mig ca. 20
> minutter, så var jeg kørende, og det er ret let at gå til.

Nogenlunde det samme tog det for mig at installere Red Hat 9. Installationen
var smaddernem, men jeg synes nu ikke det var særligt læt at gå til. Det tog
mig 3 aftener at installerer LICQ, og så virkede det ikke engang - så jeg
droppede det. Desunden synes jeg det var svært at konfigurere sin
'start'-menu, samt hvordan ens 'stifinder' skulle se ud (kan ikke lige huske
hvad det hedder i linux termer)... Der var IMO mange irritationsmomenter,
f.eks. kunne jeg ikke accelerere min mus, så jeg skulle flytte hånd helt
vildt langt på skrivebordet før der skete noget på skærmen...

> Jeg kender ikke lige mindstekravene, men på min 1.1Athlon 512Mb ram +
> diverse, der kører det som smurt.

Jeg kørte det på en AMD Athlon XP1700+, 512 PC2100 Ram osv...

--
Martin K

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 26-10-03 16:43

"Hans Jakob Larsen" <6x121362@tiscali.dk> posting:

>Har i nogle forslag til styresystem til XP ?...

Et menneske.

>det skal være gratis ligesom Linux

Et menneske....
Man is the best computer we can put aboard a spacecraft ... and the
only one that can be mass produced with unskilled labor.
--Wernher von Braun

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.