MS Windows
briani 27239
Windows Media Player mangler "codec" ?
Fra : Kong Kent

Dato : 26-10-03 12:11

Hej dk.edb.system.ms-windows

Jeg er ikke 200% sikker på, at dette er den rette nyhedsgruppe, men jeg
forsøger mig alligevel

Har netop formateret, og derefter installeret WinXP Pro (UK ver.), og min
Media Player vil ikke afspille alle de videoklip jeg har. Bl.a. MPEG-4 vil
den ikke, og så popper der til tider noget op med, at jeg skal *købe* en
Indeo Ligos eller et andet. Man skal vel ikke købe opgraderinger til ens
Media Player, eller hvad?

Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde de nødvendige opdateringer,
således jeg kan afspille *alle* videoklip i min Media Player. Gider nemlig
ikke installere syv forskellige afspillere, når Media Player velsagtens
burde kunne opdateres?

På forhånd tak for alle svar.

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Madsen

Dato : 26-10-03 12:34

On Sun, 26 Oct 2003 12:10:49 +0100, "Kong Kent"
<kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> wrote:

> [...]
>ikke installere syv forskellige afspillere, når Media Player velsagtens

Det gratis program AviCodec kan fortælle dig hvilke
codecs du mangler og tit kan det også hjælpe dig med
at finde disse codecs
http://avicodec.duby.info/
Du starter programmet og lader det undersøge en af
de film som driller.

mvh Madsen

Fra : Thomas Madsen

Dato : 26-10-03 12:44

Kong Kent skrev:

> Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde de nødvendige
> opdateringer, således jeg kan afspille *alle* videoklip i min
> Media Player.

Du kunne f.eks. hente Avicodec <http://avicodec.duby.info/>.
Åben dine filmklip i det program og Avicodec vil fortælle dig om
pågældende codec er installeret eller ej, og hvor du kan hente det
hvis det ikke er.

Du kunne også vælge at installere en codec-pakke. Ulempen ved den
fremgangsmåde er at man i 9 ud af 10 tilfælde får installeret langt
flere codecs, end man i virkeligheden har behov for. Jo flere codecs
man har inde i systemet, jo længere tid er Windows om at starte, og
jo langsommere er den generelt. Det svarer nærmest til at have for
mange fonte installeret.

Madsen.