MS Windows
briani 27239
PC-speaker lyd ved ændring af mastervolume~
Fra : Niels Rune Brandt

Dato : 23-10-03 17:54

Hej gruppe!

Min bærbare computer (AMD 1900+, WinXP Home) er begyndt for et par dage
siden at komme med en møgirriterende lyd, når jeg stiller på Mastervolumen.

Det er ikke (tror jeg) en af windows' egne lyde, for jeg har været hele
lydskemaet igennem og der findes den ikke. Det er den der klassiske
pc-speaker bip-lyd.

Den kommer når jeg nede i systembakken klikker på højtalerikonet og ændrer
lydstyrken, når jeg slipper museknappen kommer der her bip. Jeg har prøvet
at gå ind i mixeren og ændre de andre lydenheders styrke, men bippet kommer
kun, når jeg ændrer mastervolumen...

Jeg har ikke installeret nogle programmer, der logiske kunne gå ind og
fremkalde sådan noget... men det er møgirriterende

Nogen bud på, hvordan jeg fjerne det???

NRB

Fra : Edmund

Dato : 23-10-03 19:20

Niels Rune Brandt skrev:

> Jeg har ikke installeret nogle programmer, der logiske kunne gå ind og
> fremkalde sådan noget... men det er møgirriterende

Efter at jeg har valgt ingen lyde i kontrolpanel / lyde,
gør min XP pc det samme.
Aktiverer jeg windows lyde igen, forsvinder bip fra pc speaker, men så kommer der en "dong" lyd fra de store højtalere, som dog er
mere behagelig en biip
--
Mvh Edmund

Fra : Edmund

Dato : 23-10-03 19:28

Edmund skrev:

> så kommer der en "dong" lyd fra de store højtalere, som dog er mere
> behagelig en biip

Det er Standardbip i lydtema der laver volumelyden, deaktiverer man den, begynder pc-speaker sgu også at biippe.

Standardbip er WindowXP Ding.wav

--
Mvh Edmund

Fra : Niels Rune Brandt

Dato : 23-10-03 19:34

Ja det har jeg også lige fundet ud af

Prøvede at lave en dummy-lyd i lydoptager-programmet, men det virkede sgu
ikke

NRB

Fra : Edmund

Dato : 23-10-03 19:45

Niels Rune Brandt skrev:

> Ja det har jeg også lige fundet ud af
>
> Prøvede at lave en dummy-lyd i lydoptager-programmet, men det virkede
> sgu ikke

Det virker fint her hos mig, en 2 sek tom wav.
Men selv en tom wav skal vel være i det rigtige format,
jeg har brugt pcm 44100 hz 16 bit

--
Mvh Edmund

Fra : Rado

Dato : 26-10-03 20:42

On Thu, 23 Oct 2003 18:53:55 +0200, "Niels Rune Brandt"
<nielsrune@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Det er ikke (tror jeg) en af windows' egne lyde, for jeg har været hele
>lydskemaet igennem og der findes den ikke. Det er den der klassiske

Norton Antivirus 2003 og tidligere er kendt for at gøre det der enten
ved afinstallering eller opgradering - kig på Symantec support der er
en løsning:

http://tinyurl.com/sfq7

--
Rado