MS Windows
briani 27239
Spørgsmål vedr. "tegn"
Fra : Belial

Dato : 23-10-03 16:31

Dette er måske den forkerte gruppe, men jeg kunne ikke finde en anden som
passede.

Jeg søger at finde ud af hvor @ sidder, hvis man skal finde den via ALT
tasten. Hvis man f.eks. vil skrive det tyske dobbelt s "ß", så sidder det på
ALT + 225. Hvor sidder det tilsvarende for et @?

Fra : arc@na

Dato : 23-10-03 16:44

"Belial" <666_NOSPAM@esenet.dk> wrote in

> Jeg søger at finde ud af hvor @ sidder, hvis man skal finde den via
> ALT tasten. Hvis man f.eks. vil skrive det tyske dobbelt s "ß", så
> sidder det på ALT + 225. Hvor sidder det tilsvarende for et @?

Du kan finde alt hvad du skal bruge på

http://www.asciitable.com/

Koden for @ er for resten alt-64.

arc@na
"It's not tactics, baby, it's just the beast in me."
Elvis Presley after kissing girl, "Jailhouse Rock", 1957

Fra : Belial

Dato : 23-10-03 17:43

> Koden for @ er for resten alt-64.

Det var lige det jeg skulle bruge. Tak for det!

Fra : --=STONE=--©

Dato : 23-10-03 18:47

hvordan får jeg så et Registreretvaremærke R ??

--=STONE=--©

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 23-10-03 19:33

Den Thu, 23 Oct 2003 19:47:24 +0200, "--=STONE=--©"
<Sejl@surfmailSPAM.dk (fjern SPAM)> skrev:

>hvordan får jeg så et Registreretvaremærke R ??

ALT 174

Med venlig hilsen, Michael Pilgaard
--
Det er en muldvarp på motorcykel!
Hvad er det, der er småt, sort og meget hurtigt?

Fra : --=STONE=--©

Dato : 23-10-03 21:00

"> >hvordan får jeg så et Registreretvaremærke R ??

> ALT 174

Jammen det virker ikke, jeg får i stedet for sådan et tegn " « "

--=STONE=--©

Fra : Rudi Stegen

Dato : 23-10-03 21:07

Hej --=STONE=--©, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> "> >hvordan får jeg så et Registreretvaremærke R ??

> Jammen det virker ikke, jeg får i stedet for sådan et tegn " « "

Ved mere end to tal skal du starte med et nul, dvs. Alt+0174

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : --=STONE=--©

Dato : 23-10-03 21:21

> Ved mere end to tal skal du starte med et nul, dvs. Alt+0174

Aha... det er ok ® THX )

--=Stone=--©

Fra : Pico

Dato : 23-10-03 22:56

--=STONE=--© wrote:

> Aha... det er ok ® THX )
>
> --=Stone=--©

Hvorfor bruger i ikke tegnoversigt i Windows, ligger som regel under
tilbehør/systemværktøjer, der står det nede i højre hjørne.
Har I ikke tegnoversigt er det bare i med CD'en og installere det.
Pico
Fjern SPAM i adressen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 24-10-03 00:58

Hej Pico, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Hvorfor bruger i ikke tegnoversigt i Windows, ligger som regel under
> tilbehør/systemværktøjer, der står det nede i højre hjørne.

Selv er vild med det gamle "Achart 1.2"-program (en exe-fil på 25 KB,
hvorfor det begrænset, hvad der fylder).

Det er ganske vist et 16-bit program skrevet til Win 3.1, men en
testede det engang på Win2000, hvor det kørte upåklageligt.

Se evt./fx
<http://www.bookcase.com/library/software/win3x.util.undef.html> og søg
så på "ACHART" (uden anførselstegn).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Pico

Dato : 24-10-03 23:53

Rudi Stegen wrote:

> Selv er vild med det gamle "Achart 1.2"-program (en exe-fil på 25 KB,
> hvorfor det begrænset, hvad der fylder).

Ja det er da meget muligt, men jeg hard nok ikke udtrykt mig klart nok,
jeg hadr tegnoversigten i Windows og de få gange jeg hadr brug for
at kende "koden" slår jeg det op eller sætter direkte ind deerfra når
det kun er en gang.
Pico
Fjern SPAM i adressen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 25-10-03 00:24

> [...]
> nok, jeg hadr tegnoversigten i Windows og de få gange jeg hadr
> brug for at kende "koden" slår jeg det op eller sætter direkte ind

Jo jo, du udtrykte dig skam klart nok (og har selvfølgelig helt ret).

Jeg ville med ovenstående såmænd blot _tilføje_, at man udover den
"indbyggede" tegnoversigt kan man også bruge tredjepartsprogrammer,
hvor der fortælles lidt mere om det enkelte ASCII/ANSI-tegn (fx hex-
værdien o.a.)

Det anførte var så et letbenet og gratis lille et.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 25-10-03 09:10