MS Windows
briani 27239
Dato
Fra : Hans

Dato : 23-10-03 15:49

Hvordan får man windows xp til at vise dags dato sammen med uret i process
linjen? Hvis windows ikke kan, er der så et (helst gratis) program med denne
mulighed?

Fra : Laziter [9440]

Dato : 23-10-03 16:18

"Hans" <gd@hans.nu> skrev i en meddelelse
> Hvordan får man windows xp til at vise dags dato sammen med uret i process
> linjen? Hvis windows ikke kan, er der så et (helst gratis) program med
denne
> mulighed?

Du kan da bare holde musemarkøren hen over uret, så kommer datoen frem.
At få et program til at vise datoen laver bare mere "fyld" i trayet, en ting
jeg personligt finder ganske unødvendigt.

Mvh
Benjamin
laziter@NOSPAMgamebox.net (fjern NOSPAM)
Email max 100 Kb

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 23-10-03 16:56

On Thu, 23 Oct 2003 16:48:34 +0200, "Hans" <gd@hans.nu> wrote:

>Hvordan får man windows xp til at vise dags dato sammen med uret i process
>linjen? Hvis windows ikke kan, er der så et (helst gratis) program med denne
>mulighed?

Se her:

http://www.5star-shareware.com/Business/ClocksAlarmsReminders/tclockex.html

Programmet kører fint under Win2000, så mon ikke det også virker under
XP.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-10-03 17:07

Hans wrote:
> Hvordan får man windows xp til at vise dags dato sammen med uret i
> process linjen? Hvis windows ikke kan, er der så et (helst gratis)
> program med denne mulighed?

Ugedag og dato findes jo - og vises hvis man køre musen ind over uret.

Hvis du vil have vist det hele tiden, så må du lave plads til det - og det
kan du gøre ved at lave bjælken 3 gange så tyk/bred, så der er plads til 3
linier ur - det ser måske ikke så fikst ud, men så får du vist både ur og
dato hele tiden.

Husk at fjerne hakket ved "lås processlinie" i egenskaber - ellers kan du
ikke ændre bredden af bjælken.

--
Mvh Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Mail: jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 23-10-03 17:22

Jan Vestergaard wrote:
> [...]
> og det kan du gøre ved at lave bjælken 3 gange så tyk/bred, så der er
> plads til 3 linier ur - det ser måske ikke så fikst ud, men så får du

Ahh... skal vi ikke lige spise brød til? Hvis man kører med standard WinXP
themes skal bjælken blot være dobbelt så bred for at få alle info. Desuden
synes jeg det er utroligt rart med den ekstra plads i proceslinien, så man
rent faktisk kan se hvad der sker når man har mange ting åbne... Jeg kører
altid med den dobbelt start bjælke...

> Husk at fjerne hakket ved "lås processlinie" i egenskaber - ellers
> kan du ikke ændre bredden af bjælken.

Det skal man nemlig huske

--
Martin K

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-10-03 21:41

Martin Kirschmeyer wrote:
> [...]
> proceslinien, så man rent faktisk kan se hvad der sker når man har
> mange ting åbne... Jeg kører altid med den dobbelt start bjælke...

Ok ok - så tager vi en skive brød

Jeg bruger "klassisk udseende" på mine XP'er - altså den hvor den får
samme udseende som den "gamle" Windows - den synes jeg bedre om end det
nye udseende - og der skal den åbenbart have tre linier for at få det
hele med - ved 2 linier viser den klokkeslet og ugedag - først ved 3
linier kommer det hele med.

Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk
Fjern NOSPAM ved mail - men usenetindlæg bør normalt besvares i gruppen.

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 24-10-03 07:23

Jan Vestergaard wrote:
> Ok ok - så tager vi en skive brød

Godt så

> [...]
> det nye udseende - og der skal den åbenbart have tre linier for at få
> det hele med - ved 2 linier viser den klokkeslet og ugedag - først

Den havde jeg ikke lige overvejet! Beklager så... Men hvis man kører med
standard udseende (Altså blå, sølvgrå eller grøn), skal man kun bruge 2
linier.

Havde slet ikke tænkt på at det kedelige layout var der endnu

--
Martin K

Fra : Hans

Dato : 23-10-03 17:38

> [...]
> linier ur - det ser måske ikke så fikst ud, men så får du vist både ur og

Ahahh.... Det virker fint. Jeg har laves bjælken lidt større og samtidig
flyttet den ud i højresiden. Det er lidt anderledes og kræver nok lidt
tilvænding men det lader til at give mere plads til åbne programmer, så det
er jo fint. Jeg skulle tage på windows xp kursus - jeg lærer hver dag :)

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 24-10-03 09:44

On Thu, 23 Oct 2003 18:07:06 +0200, "Jan Vestergaard"
<jan@NOMAILjve.dk> wrote:

>klip
>
>Ugedag og dato findes jo - og vises hvis man køre musen ind over uret.

På min vises da kun dato, ikke ugedag. eks. 24. oktober 2003
mvh Ebbe

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 24-10-03 09:49

On Thu, 23 Oct 2003 16:48:34 +0200, "Hans" <gd@hans.nu> wrote:

Jeg har slettet mit indlæg, håber at jeg nåede det
mvh Ebbe

jeg fandt ud af fidusen