MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Problemer med VPN-forbindelse
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 22-10-03 09:50

Jeg er hjemme koblet til et LAN. Jeg bruger dagligt en VPN-forbindelse
til at koble mig på mit arbejdes netværk. Jeg har også installeret en ISA
Firewall client, der "peger" på en ISA-server på arbejdet.

Mit problem er at jeg på mit LAN har adgang til en lokal newsserver.
Adgangen er begrænset til IP-ranget på LAN'et. Problemet opstår, når jeg
kobler mig på VPN-forbindelsen. Dermed routes data fra min newsreader via
VPN-forbindelsen, og dermed har jeg ikke adgang til den lokale
newsserver, da min IP-adresse jo så tilhører mit arbejdes range.

Jeg kan sørge for at Firewall klienten ikke fanger data ved at lave en
wspcfg.ini-fil, og det virker sådan set også fint - men i det øjeblik jeg
kobler mig på VPN, så forvinder min mulighed for at kontakte min
newsserver.

Er der noget jeg kan gøre ved det, så data fra min newsreader ikke fanges
af min VPN-forbindelse?

(jeg håber jeg har forklaret det så det forstås)

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk