MS Windows
briani 27239
W2K: Meget langsom ...
Fra : BJ.DK

Dato : 21-10-03 11:35

Har skiftet 4 år gamle maskiner med W98 til ny maskiner med W2K i et 100mb
netværk. Resultatet er _dårligere_ LAN performence. Så vidt jeg kan se, er
det især, når jeg skal se indholdet af mapper (f.eks. Åbn fil, Windows
Stifinder på serverdrev; begge ca. 10 sekunder. Vedhæft fil fra serverdrev
ligeledes ca. 10 sekunder).

Har googlet og ledt efter overskrifter hér vedr. LAN, men ser ikke noget.

Nogen forslag til løsning, subcidiært indsnævring af problemstilling?

Børgsen

Fra : Mikkel Clausen

Dato : 21-10-03 13:05

"BJ.DK" <news@klog.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har googlet og ledt efter overskrifter hér vedr. LAN, men ser ikke noget.
>
> Nogen forslag til løsning, subcidiært indsnævring af problemstilling?

Hvis det er et Active Directory domæne - kan det være pga. maskinerne
forespørger den forkerte DNS-server...

/MC

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 22-10-03 02:45

"BJ.DK" <news@klog.dk> wrote in message
> [...]
>
> Har googlet og ledt efter overskrifter hér vedr. LAN, men ser ikke noget.
>
> Nogen forslag til løsning, subcidiært indsnævring af problemstilling?

Hvor meget RAM og HD--plads er der i maskinerne?

*/HEnrik Pedersen

Fra : BJ.DK

Dato : 23-10-03 09:08

"Henrik Pedersen" <hp@beone.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor meget RAM

256MB

> og HD--plads er der i maskinerne?

80GB/70 ledig

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 23-10-03 11:57

> "Henrik Pedersen" <hp@beone.dk> skrev i en meddelelse

> 256MB

> 80GB/70 ledig

Så er det ikke pladsen i maskinerne der er noget galt med. Jeg har haft et
ligende problem engang, men kan faktisk ikke huske hvordan jeg fik det løst
:(

Men.....hvilket server OS kører du med? Hvis Win2K Server har du så install.
den nyeste SP? (4) Har du sikret dig, at der ikke er begrænsninger på
hastigeheden fra server-siden? Er dine diske i serveren hurtige nok? Er det
alle dine klienter der har problemet?

Hvordan er dine ping-tider fra klient til server?

Mvh
Henrik

Fra : BJ.DK

Dato : 23-10-03 14:45

> Men.....hvilket server OS kører du med?

W2K stationer (3 stk.) / NT server

> Hvis Win2K Server har du så install.
> den nyeste SP? (4)

Jep.

> Har du sikret dig, at der ikke er begrænsninger på
> hastigeheden fra server-siden?

Burde der ikke være - der er ikke pillet meget ved serveren under skift fra
W98 stationer til W2K.

> Er dine diske i serveren hurtige nok?

Igen må jeg forholde mig til, at problemet ikke eksisterede, da stationerne
fra P4, 450mHz maskiner med W98.

> Er det
> alle dine klienter der har problemet?

Ja, alle tre

> Hvordan er dine ping-tider fra klient til server?

Har jeg ikke testet (sider p.t. ikke på lokationen).

Børgesen