MS Windows
briani 27239
Windows XP kan ikke afspille automatisk
Fra : Angus

Dato : 20-10-03 20:39

Min Windows XP Pro er pludselig holdt op med at afspille automatisk når jeg
sætter en cd i drevet. Det er lige meget om det er en program, data eller
musik cd der sættes i drevet. Håber i kan hjælpe mig. Jeg har prøvet at
sætte forskellige indstillinger i egenskaber for CD drev automatisk
afspilning.
mvh Lars

Fra : jk

Dato : 21-10-03 08:08

Angus wrote:
> [...]
> program, data eller musik cd der sættes i drevet. Håber i kan hjælpe
> mig. Jeg har prøvet at sætte forskellige indstillinger i egenskaber

Hej Lars

Jeg har tidligere løst mit problem på følgende måde :

kør Regedit :
find stedet :
hkey_current_user\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explore
se mit billede :
http://home22.inet.tele.dk/jk/billeder/registreringseditor.jpg
dobbeltklik på : NoDriveTypeAutoRun
se billede hex : http://home22.inet.tele.dk/jk/billeder/hexvardi.jpg
eller decimal : http://home22.inet.tele.dk/jk/billeder/decimalvardi.jpg

indtast værdi enten 91 i hex eller 145 i dec
og så skulle du helst være kørende

good luck

--
mvh.
jk

Fra : Angus

Dato : 21-10-03 11:53

> [...]
hkey_current_user\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explore
> indtast værdi enten 91 i hex eller 145 i dec

Hej jk.
De værdier du nævner er allerede der hvor du beskriver de skal være. Så der
må være et andet sted hvor der er en fejl.
Mvh Lars

Fra : jk

Dato : 21-10-03 12:06

> Hej jk.
> De værdier du nævner er allerede der hvor du beskriver de skal være.
> Så der må være et andet sted hvor der er en fejl.
> Mvh Lars

Hej igen Lars

Står din

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdrom autorun til 1 ?

--
mvh.
jk

Fra : Angus

Dato : 21-10-03 13:10

> Hej igen Lars
>
> Står din
>
> HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdrom autorun til 1
> [...]

Hej igen
autorun stod til 0, men har sat den til 1. Nu virker det på adio cd'er, men
den kan ikke starte en cd med en autorun fil.
Mvh Lars

Fra : Dan Spares

Dato : 21-10-03 08:24

Jo, jo

Fra : Leo.E

Dato : 21-10-03 18:12

"Dan Spares" <danspares@hotmail.com> wrote in message news:<Ha5lb.10961$jf4.584627@news000.worldonline.dk>...
> Jo, jo
> "Angus" <lars@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> jeg

Har du også været herinde: Control Panel/Administrative
Tools/Services/Shell Hardware Detection/Return this service to
Automatic.
Ellers kan du hente noget her:
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
Linje 10
Leo

Fra : Angus

Dato : 21-10-03 20:13

> Har du også været herinde: Control Panel/Administrative
> Tools/Services/Shell Hardware Detection/Return this service to
> [...]

Hej Leo
Det er en dansk version jeg bruger så jeg vil lige prøve at se om jeg kan få
det til at virke med det du skriver.
Der er mange interessante ting på den url du har skrevet.
Lars

Fra : Angus

Dato : 22-10-03 13:48

> [...]

> det til at virke med det du skriver.
> Der er mange interessante ting på den url du har skrevet.

Hej.
Nu har jeg fået det til at virke. Der var flere steder i reg. databasen
hvor der var sat 0 i autorun.
Så nu er alle sat til 1, og så virker det.
Tak for de mange forslag til at få min cd til at autostarte.
Mvh Lars