MS Windows
briani 27239
hjælp til vba
Fra : Jan Hastrup

Dato : 20-10-03 11:14

Hej NG
Anvender excel 2000.

Jeg har lavet en makro, som bl.a. kopierer nogle celler mv. fra et ark til
et andet ark, hvilket ikke har givet anledning til problemer.

Makro skulle nu gemme arket som en csv-fil, hvilket gav mig problemer m.h.t.
bl.a celler indeholdende datoer. Den byttede rundt på dd.mm.åå, og jeg fik
forklaret, at når man gemmer en fil som csv via en makro bliver det altid
forkert med datoer.

En venlig sjæl sendte mig derfor nedenstående kode, hvilket hidtil har løst
mit problem.

Men nu er der opstået et nyt problem, nemlig at tal over 100.000,00 bliver
gemt som #### når jeg efterfølgende ser udlæsningsfilen i f.eks. notepad.
Tal under 100.000,00 virker ok.

Eftersom jeg ikke selv forstår koden håber jeg at en venlig sjæl evt. kan
gennemskue koden, og forhåbentlig komme med en løsning herpå.

min kode ......
.... .. ..

EksportAsCSVDK "c:\mcd.csv", Selection

Sub EksportAsCSVDK(strFileName As String, rngOmr As Range)
Const Delim As String = ";"
Dim x As Long, y As Long 'tællere
Dim strTemp As String
Dim lRows As Long, lCols As Long
Dim lFno As Long

lFno = FreeFile
lRows = rngOmr.Rows.Count
lCols = rngOmr.Columns.Count
Open strFileName For Output As #lFno

For y = 1 To lRows
strTemp = ""
For x = 1 To lCols
strTemp = strTemp & Cells(y, x).Text
If x < lCols Then
strTemp = strTemp & Delim
Else
strTemp = strTemp
Print #lFno, strTemp
End If
Next

Next
Close #lFno

End sub

Fra : Jan Hastrup

Dato : 20-10-03 12:01

Undskyld - forkert gruppe -ovf. regneark !!