MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP driller
Fra : Gunnar Grooss

Dato : 18-10-03 10:38

Hej.
Jeg har hørt at der er en reperations mulighed i XP, hvis det er rigtigt
hvor finder jeg den så?

Gunnar

Fra : hcma

Dato : 18-10-03 10:41

"Gunnar Grooss" <g.grooss@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Jeg har hørt at der er en reperations mulighed i XP, hvis det er rigtigt
> hvor finder jeg den så?
>
> Gunnar

http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm se under
formatering/installering/repair

m v h
hc

Fra : JSH \(9800\)

Dato : 18-10-03 11:40

"hcma" <hcma@has.dk> skrev i en meddelelse

> "Gunnar Grooss" <g.grooss@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm se under
> formatering/installering/repair
>
> m v h
> hc

Der er også gendannelsespunter i XP.
Prøv evt. at køre "sfc /now" uden anførelsestegn.

Fra : hcma

Dato : 18-10-03 12:22

"JSH (9800)" <jstenbakFJERNDETTE@e-box.dk> skrev i en meddelelse

> "hcma" <hcma@has.dk> skrev i en meddelelse

> Der er også gendannelsespunter i XP.
> Prøv evt. at køre "sfc /now" uden anførelsestegn.

På samme side er der også vejledning i scanningen (sfc...)
m v h
hc

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 18-10-03 13:19

> På samme side er der også vejledning i scanningen (sfc...)

Jeg har prøvet Gendannelse, det resulterer i at den skriver" det var sevørre
ikke muligt at gendanne, intet er ændret, sidst prøvede jeg ca 15 punkter.

Nu har jeg også kørt sfc / now, men hvad gør den? Jeg ser kun at den kører.
Gunnar

Fra : thomas

Dato : 18-10-03 20:43

min kære PC siger ved opstart:
Fejl i \windows\system32\config\system

Der er noget automatisk rep. - men det kræver en .... diskette... - jeg har
ikke noget ...diskette...-drev.....

Så fulgte jeg nedenstående link - og endte her:

http://www.digitalwebcast.com/2002/03_mar/tutorials/cw_boot_toot2.htm

Jeg kan ikke
md tmp

- den siger adgang nægtet...

Iøvrigt siger den bare C:\

ikke 1: C:\windows

- jeg troede, jeg selv var admin. på min maskine.. hvordan "kommer jeg ind"

/Thomas

Fra : thomas

Dato : 18-10-03 20:46

- har dog diskettedrev på den her comp.... men den kører ikke XP, kan noge
maile rep.disketten?

/Thomas

Fra : Peter

Dato : 19-10-03 02:33

> [...]
> Hej.
> Jeg har hørt at der er en reperations mulighed i XP, hvis det er rigtigt

Jeg tror nok, at det lidt afhænger af hvilken version du kører af Windows
XP. Jeg mener at have læst et eller andet sted, at Home versionen ikke kan
reparere, men du kan da prøve.
Sæt din bios op, så der bootes fra CD.
Læg Windows XP installations skiven i cd-drevet.
Husk at trykke en tast for at boote fra CD.
Når første vindue kommer op, trykker du på ENTER for at installere XP
Tryk F8 for at acceptere betingelserne
Når næste vindue dukker op, vælger du den partition du vil reparere (nederst
i skærmbilledet) (er sikkert markeret) og trykker på R.
Har du IKKE valg mulighed for at trykke R, kan din version af XP ikke
reparere.
Alle programmer bliver normalt ubeskadiget på computeren, men du er bagefter
nød til, at hente alle windows opdateringer hjem igen.
Jeg brugte iøvrigt samme metode, da jeg for nyelig skiftede bundkort og det
lykkedes uden at skulle geninstallere alle programmer. Kører WinXP Proff.

Peter

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 19-10-03 14:29

> [...]
> Husk at trykke en tast for at boote fra CD.
> Når første vindue kommer op, trykker du på ENTER for at installere XP

Her slutter det for mit vedkommende, der kommer ingen efterfølgede vinduer
med partion
og heller ikke nget "R" eller "L", så den kan sikkert ikke reparere, jeg
trode de kunne alle, det er en pro version