MS Windows
briani 27239
Tricky spørgsmål
Fra : CR

Dato : 16-10-03 10:53

Jeg har for øjeblikket windows 98 som er blevet opgraderet fra windows 3.1
(disketter). Nu er spørgsmålet så bare hvis man opgraderer til windows xp
vil dette fungere da man jo opgraderer en opgradering? Og hvad hvis
computeren bryder ned - er man så på herrens mark? Jeg kan vel stadig bruge
windows xp'en selvom jeg finder på at opgradere hardwaren?

Fra : Peter Jensen

Dato : 16-10-03 11:12

"CR" <cr@nomailsir.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har for øjeblikket windows 98 som er blevet opgraderet fra windows 3.1
> (disketter). Nu er spørgsmålet så bare hvis man opgraderer til windows xp
> vil dette fungere da man jo opgraderer en opgradering?

Ja det burde ikke være noget problem.
At jeg så aldrig selv ville kunne finde på at gøre
det er så en anden sag
Jeg vil kraftigt anbefale at du formatterer og
lægger XP på en ren disk - men det andet burde
da også kunne funke.

> Og hvad hvis
> computeren bryder ned - er man så på herrens mark?

Ikke mere end ellers - er ikke sikker på jeg helt forstår spørgsmålet ?

> Jeg kan vel stadig bruge windows xp'en selvom
> jeg finder på at opgradere hardwaren?

Jep
--
Peter J

Fra : CR

Dato : 16-10-03 11:31

> Ikke mere end ellers - er ikke sikker på jeg helt forstår spørgsmålet ?

Det jeg mener er at hvis computeren bryder ned og jeg er nød til at begynde
forfra (formatere harddisken) så er der jo ikke en windows 98 inde på HD'en.
Derfor beder windows xp vel om en cd for at retfærdigøre "opgraderingen". Nu
er spørgsmålet så om den godtager en windows 98 opgradering eller om den
behøver den fulde version.

Hvis jeg stadig er uklar, må jeg jo forsøge mig igen :)

Fra : Leo.E

Dato : 16-10-03 18:07

"CR" <cr@nomailsir.dk> wrote in message news:<3f8e7364$0$54848$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> [...]
> behøver den fulde version.
>
> Hvis jeg stadig er uklar, må jeg jo forsøge mig igen :)

Hvis jeg skal følge dine tankegang, så må det jo 3.xx og ikke w98
der skal ind, og hvis du skal formattere, er det jo dit eget valg,
hvad der skal ind.Nogen opgraderings cd´er kan godt lave en fuld installation
Leo

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-10-03 17:15

"CR" <cr@nomailsir.dk> wrote:

>Jeg har for øjeblikket windows 98 som er blevet opgraderet fra windows 3.1
>(disketter). Nu er spørgsmålet så bare hvis man opgraderer til windows xp
>vil dette fungere da man jo opgraderer en opgradering?

Du bør selvfølgelig formatere harddisken og lave en ren
XP-installation.

Hvis din XP er en opgraderingsversion vil den på et tidspunkt under
installationen be' om at 'se' Win98 CD'en.

Du behøver altså ikke ha' Win98 på harddisken for at installere en XP
opgradering.

<mlr>

Fra : CR

Dato : 16-10-03 17:32

> Du bør selvfølgelig formatere harddisken og lave en ren
> XP-installation.
>
> Hvis din XP er en opgraderingsversion vil den på et tidspunkt under
> installationen be' om at 'se' Win98 CD'en.

Jeg havde egentligt også tænkt mig at lave en ren installation. Mit
spørgsmål gik mere på når den nu beder om at se windows 98 cd'en, om den
godtager at det er en opgraderingsversion og ikke den "fulde".

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-10-03 18:23

"CR" <cr@nomailsir.dk> wrote:

>Jeg havde egentligt også tænkt mig at lave en ren installation. Mit
>spørgsmål gik mere på når den nu beder om at se windows 98 cd'en, om den
>godtager at det er en opgraderingsversion og ikke den "fulde".

Jeg kan ikke svare XP - Men W2K accepterede min W98 opgradering, mon
ikke det samme gælder for XP ?!?!

<mlr>

Fra : CR

Dato : 16-10-03 19:16

> Jeg kan ikke svare XP - Men W2K accepterede min W98 opgradering, mon
> ikke det samme gælder for XP ?!?!

Jo, det må man vel gå ud fra. Køber studieversionen i morgen så. Har I haft
nogen erfaring med hvor lang tid der går fra man sender sedlen ind til man
modtager cd'en? Microsoft siger max 20 dage, men mon det ikke i praksis går
lidt hurtigere.