MS Windows
briani 27239
WindowsUpdate (XP)
Fra : N I E L S

Dato : 14-10-03 02:45

Endnu engang fuckede min maskine under Windows Update, således at der er en
del opdateringer der nu har status 'Lykkedes ikke'.

Jeg får ikke en second chance, når jeg scanner efter nye opdateringer.

Kan man på en eller anden måde få de sidste opdates, uden at skulle finde,
downloade og installere dem manuelt?

Systemgendannelse virker ikke. For mange kontrolpunkter.

N I E L S

Fra : Thomas Madsen

Dato : 14-10-03 02:52

N I E L S skrev:

> Kan man på en eller anden måde få de sidste opdates, uden at
> skulle finde, downloade og installere dem manuelt?

Prøv at omdøbe mappen Catroot2 i Windows\System32 til f.eks.
Catroot2_old og prøv så Windows Update igen.

Madsen.

Fra : N I E L S

Dato : 15-10-03 00:20

Thomas Madsen wrote:
> Prøv at omdøbe mappen Catroot2 i Windows\System32 til f.eks.
> Catroot2_old og prøv så Windows Update igen.

Hjælper desværre ikke, men thanx anyway!
(Prøver lige løsning 2).
N I E L S

Fra : Thomas Madsen

Dato : 15-10-03 00:57

N I E L S skrev:

> (Prøver lige løsning 2).

Og det virker så tilsyneladende heller ikke.
Hvad så med at tømme browser-cachen og oversigten. Har du prøvet det?
Husk at slette offline-filer også.

Madsen.

Fra : N I E L S

Dato : 15-10-03 12:37

Thomas Madsen wrote:

> Og det virker så tilsyneladende heller ikke.
> Hvad så med at tømme browser-cachen og oversigten. Har du prøvet det?
> Husk at slette offline-filer også.

Det vil jeg prøve i aften. Må dog tilstå at jeg ikke er stødt på
browser-cachen før...?
N I E L S

Fra : Thomas Madsen

Dato : 15-10-03 13:16

N I E L S skrev:

> Må dog tilstå at jeg ikke er stødt på browser-cachen før...?

Kontrolpanel > Internetindstillinger > Generelt. Klik på 'Slet Filer'
i afsnittet 'Midlertidige internetfiler', placer derefter et flueben i
'Slet alt offline-indhold' og klik på OK. Når det er gjort så klik også
på knappen 'Slet oversigt', eller hvad det nu end hedder på dansk.

Madsen.

Fra : hcma

Dato : 14-10-03 10:40

"N I E L S" <underlig@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> downloade og installere dem manuelt?
>
> Systemgendannelse virker ikke. For mange kontrolpunkter.

http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#no_updates
m v h
hc

Fra : N I E L S

Dato : 15-10-03 00:30

hcma wrote:

> http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#no_updates
> m v h
> hc

CMD-linierne virkede ikke. Kørte scrpit'et til stor ærgelse for Norton
Virkede heller ikke.
Tak for forsøget!
N I E L S

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-10-03 20:22

N I E L S wrote:

> CMD-linierne virkede ikke. Kørte scrpit'et til stor ærgelse for
> Norton Virkede heller ikke.

Slå Norton fra mens du opdaterer?
Muligvis er det Norton scripting blocking der driller?

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Leo.E

Dato : 15-10-03 13:58

"N I E L S" <underlig@msn.com> wrote in message news:<3f8b5501$0$27446$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
> downloade og installere dem manuelt?
>
> Systemgendannelse virker ikke. For mange kontrolpunkter.

Hvad mener du med at du ikke får en second chance?
Men kig lige her: http://v4.windowsupdate.microsoft.com/troubleshoot/
Leo

Fra : N I E L S

Dato : 16-10-03 01:22

Leo.E wrote:
> Hvad mener du med at du ikke får en second chance?
> Men kig lige her: http://v4.windowsupdate.microsoft.com/troubleshoot/
> Leo

Det ku' da være meget praktisk, hvis man fik mulighed for at gen-opdatere!
N I E L S