MS Windows
briani 27239
Problem med fil-deling i Win XP Pro
Fra : "

Dato : 12-10-03 22:25

Jeg har installeret IIS 5.1 i XP Pro DK, og var nødsaget til at slå "brug
enkel fildeling" fra i mappeindstillinger, for at databaserne fungerede.
Dette har desværre skabt en konflikt med at dele filer og mapper på et
lokalt netværk. Andre brugere kan godt se mapperne men får en fejlmeddelelse
når de forsøger at få komme ind i dem.

Jeg har prøvet, at give fuld adgang men det har ikke hjulpet.

Er der nogen måde, at dele filer og mapper selvom "brug enkel fildeling" er
slået fra?

Fra : Jens

Dato : 12-10-03 22:42

"<-= KG =->" <Garmer83@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogen måde, at dele filer og mapper selvom "brug enkel fildeling"
er
> slået fra?

Er det ikke lidt modsat ?
Avanceret fildeling er da noget bedre en enkelt .......

Hklik på mappen du vil dele, del den og vælg tilladelser, giv så dem som må
se delingen tilladelse, og fjern alle andre........

Mvh Jens

Fra : "

Dato : 12-10-03 23:17

> Er det ikke lidt modsat ?
> Avanceret fildeling er da noget bedre en enkelt .......
>
> Hklik på mappen du vil dele, del den og vælg tilladelser, giv så dem som

> se delingen tilladelse, og fjern alle andre........

Jeg gør følgende:

Højre klikker på mappen jeg vil dele -> "deling og sikkerhed" -> "deling"
faneblad -> "del denne mappe"

Under "tilladelser" kan jeg kun vælge "alle" som gruppe- eller brugernavne,
og her har jeg sat tilladelsen til læsning. Vælger jeg "tilføj" kan jeg kun
søge brugere eller gruppe fra min eget maskinnavn som "placering".

Hvad skal jeg så gøre?

Fra : Jens

Dato : 13-10-03 07:11

> [...]

kun
> søge brugere eller gruppe fra min eget maskinnavn som "placering".

Start med at Hklikke på "denne computer" og vælg "administrer", find lokal
brugere i listen, og gæst mellem brugerne, Hklik på gæst og vælge egenskaber

Aktiver gæstekontoen...........

Så deler du din mappe, og går dertil hvor du kan vælge brugere.
Hvis du vælger "gæst" nøjes med at give denne "læse adgang" , kan alle og
enhver på lokalnettet læse i mappen, vælger du fuld adgang kan alle læse,
skrive, og slette i mappen.

Men hvis du vælger din egen konto feks, og fortæller dem som må åbne
delingen hvad dit bruger navn og pass er, kan kun de åbne den deling, og du
kan "disable" gæstekontoen igen.

Eller du kan oprette en ny bruger, og ive denne adgangtil delingen, og
efterfølgende gøre din egen til en autologon konto med "start - kør /
control userpasswords2"
Fjern øverste "v" med din konto markeret, og tryk anvend, så skal du skrive
passwordet til kontoen, og den vil automatisk logge på når du tænder
pcèn.......

Men det er en god idè at fjerne "Alle" fra delingerne, så har du mere styr
på hvem der må åbne dem.

Alt efter hvordan din netforbindelse er skruet sammen, opsætter du
delingerne til dem som må se, og lukker for dem som ikke må.

Mvh Jens