MS Windows
briani 27239
Q: Windows millenium
Fra : Else Og Ole Agerskov

Dato : 11-10-03 14:23

Hej.
Købte for et års tid siden en mindre, brugt Compaq bærbar med windows
millenium.
Jeg er blevet anbefalet af skifte styresystem, da Win. me kan have negativ
indvirkning på en PC og evt. løbende ødelægge/nedbryde nogle af PC'ens
funktioner og sågar ødelægge PC'en.
Kan det være rigtigt?
Hvis ja - kan man få en opgradering fra win. me til win. 2000 eller XP uden
af skulle slette indhold på PC'en?
Mvh. Ole

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-03 15:09

Else Og Ole Agerskov skriblede:
> [...]
> negativ indvirkning på en PC og evt. løbende ødelægge/nedbryde nogle
> af PC'ens funktioner og sågar ødelægge PC'en.

Sludder & vrøvl, den der har sagt det til dig må
være enten uvidende eller bare ude på at give
dig en merudgift til et nyt OS.

Så er du tilfreds med Windows ME, så er du
nok også bedst kørende med det.

> Hvis ja - kan man få en opgradering fra win. me til win. 2000 eller
> XP uden af skulle slette indhold på PC'en?

Ja, men hvis du ikke har Windows ME, så vil det
give problemer når du senere hen skal geninstallere
din pc efter et nedbrud.

--
/Gevaldi

Fra : Sune Storgaard

Dato : 11-10-03 15:13

Else Og Ole Agerskov mumbled his insignificant opinion in:

> [...]
> negativ indvirkning på en PC og evt. løbende ødelægge/nedbryde nogle
> af PC'ens funktioner og sågar ødelægge PC'en.

Næppe.. ME er en forbedret (nogle vil sige forringet) udgave af windows98.
Men den ødelægger ikke pc'en...

> Hvis ja - kan man få en opgradering fra win. me til win. 2000 eller
> XP uden af skulle slette indhold på PC'en?

Ja det kan man godt, men når du siger "års tid siden, mindre , brugt", så
lyder det ikke som om det er en mosterpc du har.. Så er det ikke sikkert at
ydelsen bliver bedre med 2000 eller xp.

Hvis du udelukkende overvejer at skifte styresystem fordi du tror ME er
radioaktiv og giver knoglekræft i pc'en, så glem det..

Fra : Per, Odense

Dato : 11-10-03 15:39

Else Og Ole Agerskov, <Agerskov@tdcspace.dk>
skrev i 3f8804db$0$27410$edfadb0f@dread16.news.tele.dk, bl.a. (forkortet):
> [...]
> negativ indvirkning på en PC og evt. løbende ødelægge/nedbryde nogle
> af PC'ens funktioner og sågar ødelægge PC'en.

Hej
Jeg har et par år kørt (relativt) problemfrit med ME på min bærbare.
Da jeg fik ADSL og instalerede Norton og ZA begyndte der at blive
problemer, specielt hvis jeg lod Kazaa køre i baggrunden, mens jeg havde
browser eller mail-program kørende - så var jeg ret sikker på et nedbrud.
(Altså f.eks. at den ikke var til at komme i kontakt med, ikke nogen varrige
skader)
Der skulle heller ikke foregå for meget sammen med Photoshop.
Kører nu XP pro, og det går bedre

--
MVH Per, Odense
Molly (Vizsla):

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 11-10-03 16:30

Per, Odense wrote:

> [...]
> havde browser eller mail-program kørende - så var jeg ret sikker på
> et nedbrud. (Altså f.eks. at den ikke var til at komme i kontakt med,

Klassisk fejl.

Virus scanner løber død i Kazaa's temp filer.

\MK

Fra : Per, Odense

Dato : 12-10-03 13:36

Morten Klostergaard, <mgk@tera.dk.invalid>
skrev i 3f882205$0$30060$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk, bl.a. (forkortet):

> Klassisk fejl.
>
> Virus scanner løber død i Kazaa's temp filer.
>
> \MK

Lyder sansynligt, men det går uden problemer med XP pro - så det virker som
om det har noget med OS´s evne til at håndtere det at gøre også.

--
MVH Per Herholdt, Odense

Fra : Else Og Ole Agerskov

Dato : 12-10-03 12:33

Tak for jeres svar.

Det var da dejligt, at jeg bare kan beholde win me.

Mvh. Ole