MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Prøver igen - diskoprydning
Fra : Jesper

Dato : 09-10-03 20:31

Hej.

Da ingen overhovedet har svaret på mit indlæg den 5/10 03 prøve jeg lige
igen:

Jeg har store problemer med at min XP Home maskine pludseligt er blevet
meget langsom.

Tilsyneladende har jeg nu indkredset problemet til, at det sker efter at jeg
har forsøgt at køre en diskoprydning.

Det vil maskinen ikke - jeg kan godt komme ind i programmet og den begynder
også at beregne hvor meget plads jeg vil spare, men så sker der heller ikke
mere. Den "hænger" altså under beregningen (der kommer kun 3 grønne streger
i den statuslinie som programmet viser, når den beregner - det svarer vel
ca. til, at 1/20 del af beregningen er sket...).

Er der nogle som har nogle gode ideer?

På forhånd tak.

Fra : Regnar Simonsen

Dato : 09-10-03 22:36

Jesper
> [...]
> i den statuslinie som programmet viser, når den beregner - det svarer vel
> ca. til, at 1/20 del af beregningen er sket...).

Husk at lukke alle programmer, der kører i baggrunden (bla.
antivirusprogrammer osv) - få evt. en liste over programmer, der starter med
windows (Start -> Kør -> msconfig -> start)

--
Hilsen
Regnar Simonsen

Fra : Ole Jansen

Dato : 10-10-03 00:14

"Jesper" <christop@***post1.dknet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i den statuslinie som programmet viser, når den beregner - det svarer vel
> ca. til, at 1/20 del af beregningen er sket...).

Hej Jesper

Jeg har lige været inde i hjælp, og fundet dette

Der skal være mindst 15% ledig plads på et diskdrev, før Diskdefragmentering
kan defragmentere drevet fuldt ud.
Hvis et drev har mindre end 15% ledig plads, kan det kun delvist
defragmenteres af Diskdefragmentering.
Slet unødvendige filer, eller flyt dem til en anden disk for at få mere
plads på et diskdrev.

--
Hilsen
Ole Jansen