MS Windows
briani 27239
ms home + remote control
Fra : Kurt M. Petersen

Dato : 07-10-03 14:07

I windows xp kan man gå ind i system - remote, hvor efter man kan en masse
ting hvad angår remote control af ens egen computer.

I mit windows home er der kun en boks inde i system - remote, og det er
noget med remote via msn messenger.

Hvis det ikke kan lade sig gøre at bruge fjernskrivebord i windows home,
hvad er så det bedste prg at bruge for mig? Skal bare kunne logge på fra en
anden computer og styre min egen.

På forhånd tak.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-10-03 14:15

Kurt M. Petersen wrote :

> [...]
> masse ting hvad angår remote control af ens egen computer.
>
> I mit windows home er der kun en boks inde i system - remote, og det

Windows XP Home indeholder ikke Terminal Services, der er en forudsætning
for at kunne lave en remote connection direkte via "Remote Desktop". Du kan
dog godt oprette en forbindelse _fra_ Windows XP Home til fx Windows XP
Pro, det virker blot ikke den anden vej.

> Hvis det ikke kan lade sig gøre at bruge fjernskrivebord i windows
> home, hvad er så det bedste prg at bruge for mig? Skal bare kunne
> logge på fra en anden computer og styre min egen.

VNC.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Martin Schultz

Dato : 07-10-03 14:17

On Tue, 7 Oct 2003 15:07:15 +0200, "Kurt M. Petersen"
<kmp.ao@webspeed.dk> wrote:
>Hvis det ikke kan lade sig gøre at bruge fjernskrivebord i windows home,
>hvad er så det bedste prg at bruge for mig? Skal bare kunne logge på fra en
>anden computer og styre min egen.

Det er kun i winXP Pro at det er en mulighed så du kunne fx. kigge på
vnc eller pcanywhere.

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Kurt M. Petersen

Dato : 08-10-03 11:02

Har vnc.. Men kan ikke få det til at virke over nettet. Kun over lan :(
"Martin Schultz" <newsdk@dropbox.cotse.net.REMOVE.THIS> skrev i en
meddelelse news:l4f5ov45hfif7te873ctcl4fufga15kqlg@4ax.com...