MS Windows
briani 27239
XP en pc, 2 brugere, ICQ til begge?
Fra : Colsen

Dato : 06-10-03 11:10

Hejsa.

Jeg er lige skiftet fra w2k til xp.
Jeg har så i samme forbindelse lavet 2 brugere da kæresten er træt af mine
ikoner osv. (Kvinder)
Når vi skifter imellem brugerne uden at logge af, kommer min ICQ også frem
hos hende
Kan det ikke laves sådan at vi har hver vores, med forskellige numre osv?
Det samme kunne være rart med skype.
Er der ikke et sted hvor man kan sætte programmer op til kun at virke til
den ene bruger?

På forhånd tak.

Mvh
Colzen

Fra : Jens

Dato : 06-10-03 11:28

"Colsen" <colzen@SLETcolzen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er lige skiftet fra w2k til xp.

Home eller pro ?

> [...]
> Det samme kunne være rart med skype.
> Er der ikke et sted hvor man kan sætte programmer op til kun at virke til

Jo, forudsat der er password på adminkontoen, er der ikke det virker det
ikke.

Mvh Jens

Fra : Colsen

Dato : 06-10-03 11:36

> Home eller pro ?

Pro.

> Jo, forudsat der er password på adminkontoen, er der ikke det virker det
> ikke.

Ikke i øjeblikket, da jeg står som admin og ikke vil have password på, men
det er vel ikke for sent at oprette en?

Mvh
Colzen

Fra : Jens

Dato : 06-10-03 11:40

> Pro.

Heldigt.

> Ikke i øjeblikket, da jeg står som admin og ikke vil have password på, men
> det er vel ikke for sent at oprette en?

Det afhænger af om din konto er en bruger med administrator ret, eller du
logger på med brugernavnet Administrator.

Det er kontoèn Administrator, den indbuggede, der skal have kode på.
Din brugerkonto behøver ikke have en kode

Mvh Jens

Fra : Colzen

Dato : 06-10-03 13:18

> Det afhænger af om din konto er en bruger med administrator ret, eller du
> logger på med brugernavnet Administrator.

Det ved jeg ikke helt, under brugere i kontrolpanelet står jeg som
computeradministrator.
Om det kun er en bruger med administrator ret, ved jeg ikke. Men jeg har på
fornemmelsen at du ved det

> Det er kontoèn Administrator, den indbuggede, der skal have kode på.
> Din brugerkonto behøver ikke have en kode

Nu har den så fået en kode, og hvad så?
Når jeg starter computeren kan jeg kun se mine 2 brugere og ikke
administrator kontoen når jeg skal vælge hvilken bruger der skal logge ind.

Det der skal gøres er vel at jeg skal logge ind på admin kontoen og
installere derfra?
Har jeg ret eller er jeg helt ude i skoven?

Colzen

Fra : Jens

Dato : 06-10-03 13:45

"Colzen" <colzen@SLETcolzen.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har den så fået en kode, og hvad så?
> Når jeg starter computeren kan jeg kun se mine 2 brugere og ikke
> administrator kontoen når jeg skal vælge hvilken bruger der skal logge
ind.

Det betyder at din konto er en brugerkonto med administrator rettigheder

> Det der skal gøres er vel at jeg skal logge ind på admin kontoen og
> installere derfra?
> Har jeg ret eller er jeg helt ude i skoven?

Der skal ikke installeres noget, men et password på Administrator kontoen er
en betngelse for at få xp til at skelne mellem brugere.

Log af maskinen så du kommer til velkomstskærmen, der trkker du
"ctrl-alt-del" 2 gange indenfor 5 sekunder, nu kommer der den gammeldags
loginboks fra NT tiderne, her skriver du Administrator som brugernavn, husk
stort A, og tilhørende password hvis der er et.

Er der ikke et password kommer du ind med [enter].
Hklik på denne computer og vælg "administrer", fin lokale brugere, og
Administrator kontoèn, Hklik på den og angiv adgangskoden.

I den nye konto logger du af msn, (dobbelklik på keglen - filer - log af) og
på som en anden bruger, vælg under login at den skal logge på automatisk, så
har i hver sin.

Og kan lave hver sine mailkonti og alt muligt andet...........

Mvh Jens

Fra : Colzen

Dato : 06-10-03 14:20

> [...]

> har i hver sin.
>
> Og kan lave hver sine mailkonti og alt muligt andet...........

Mailkonti osv. er der styr på, men jeg bruger ikke msn men ICQ og der kan
jeg ikke lige finde brugbart.
Jeg bruger version 2003a

Colzen

Fra : Jens

Dato : 06-10-03 15:38

> [...]
> så

> Mailkonti osv. er der styr på, men jeg bruger ikke msn men ICQ og der kan

prøv med start - kør / "control userpasswords2"
Der kan du se hvilke pass og brugernavne der er registreret til hver bruger.
(under avanceret - administrer adgangs koder)

Fra : Colzen

Dato : 06-10-03 18:57

> prøv med start - kør / "control userpasswords2"
> Der kan du se hvilke pass og brugernavne der er registreret til hver
bruger.
> (under avanceret - administrer adgangs koder)

Der kan jeg ikke se noget jeg kan bruge til noget og nu er jeg blevet "sur"
og så må hun bare bruge min ICQ.
Tak for hjælpen.

Colzen

Fra : Jens

Dato : 06-10-03 22:01

"Colzen" <colzen@SLETcolzen.dk> skrev i en meddelelse

> Der kan jeg ikke se noget jeg kan bruge til noget og nu er jeg blevet
> [...]

Kan man ikke i ICQ som i msn logge af og på som en anden ?
med en anden icqkonto selvfølgeligt ?

Mvh Jens

Fra : Colzen

Dato : 07-10-03 10:19

> Kan man ikke i ICQ som i msn logge af og på som en anden ?
> med en anden icqkonto selvfølgeligt ?

Ikke så vidt jeg kan finde ud af

Colzen

Fra : Jens

Dato : 07-10-03 10:35

"Colzen" <colzen@SLETcolzen.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke så vidt jeg kan finde ud af

Hvis du logger af må der vel være en "log på som" mulighed ?

(Jeg bruger ikke icq)

Mvh Jens

Fra : Hans Greve

Dato : 07-10-03 10:43

> Ikke så vidt jeg kan finde ud af
>
> Colzen

Jo man kan. Via knappen My ICQ

mvh
Hans

Fra : Colzen

Dato : 07-10-03 12:46

> Jo man kan. Via knappen My ICQ

Det har du da ret i. Mange tak for hjælpen.

Mvh
Colzen

Fra : xXx Martin Callsen x~

Dato : 06-10-03 13:56

Colsen wrote:
> [KLIP]
> Kan det ikke laves sådan at vi har hver vores, med forskellige numre
> osv?

Jo, inde i indstillinger skal I sætte kryds i et felt som omhandler logon
hver gang man åbner programmet, og så oprette en konto til din kæreste også
selvfølgelig. Det er lang tid siden jeg har brugt programmet, men da jeg
gjorde havde vi sat det op på den måde i hvert fald, så hvis du ikke kan få
det til at virke, så sig til, så skal jeg nok lige installere det igen for
at finde ud af præcis hvad der skal gøres.

--
<><><><><><><><><>
Med venlig hilsen

Fra : Colzen

Dato : 06-10-03 14:25

> [...]

> det til at virke, så sig til, så skal jeg nok lige installere det igen for
> at finde ud af præcis hvad der skal gøres.

Det felt kan jeg ikke finde
Kan det evt have noget med de forskellige versioner at gøre?
Jeg bruger version 2003a i advanced mode.

Colzen

Fra : xXx Martin Callsen x~

Dato : 06-10-03 22:57

Colzen wrote:
> Det felt kan jeg ikke finde
> Kan det evt have noget med de forskellige versioner at gøre?
> Jeg bruger version 2003a i advanced mode.

Installerer ICQ first thing tomorrow og så skal jeg nok lige skrive her hvad
der skal gøres ... sov godt

--
Med venlig hilsen