Trackball
Fra : Kim Hansen

Dato : 13-04-01 08:16

Hej.

Er der nogen der har en god idé til at holde en trackball
ren? Det er en Microsoft optical, som jeg ellers er meget
glad for, den passer perfeckt til mig og min hånd.
Men jeg kan rense den 2 gange om dagen ( jeg bruger
trykluft) men har prøvet næsten alt ( måske bare ikke lige
din idé ). Jeg har prøvet med nåle, jeg har poleret den med
lakforsegler, jeg har skældt den ud, men intet virker.
Hvis du har en god fidus vil jeg meget gerne høre om den.

Den er ikke en gang et år, og virker a´h til, det kan jo
ikke passe. Det er ikke fordi at den er i stykker, for så
fik jeg den bare byttet, næ det er skidt der sætter sig i de
små kugler og kuglen der bliver fedtet, så den ikke glider
så let som den skulle. Mine hænder er rene når jeg bruger
den, jeg kunne ligeså godt skrive det selv, så jeg slipper
for at blive moppet

M.v.h.
Kim Hansen
GSX 1100 EF
Fyn

Fra : Karsten Jensen

Dato : 13-04-01 09:52

On Fri, 13 Apr 2001 09:15:44 +0200, Kim Hansen <ksh@webnet.dk> wrote:

Prøv med Isopropylalkohol, købes på apoteket.
---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Devast8or

Dato : 13-04-01 22:23

Eller på en tankstation, det er det samme som sprinklervæske AFAIK.

Devast8or

Fra : Karsten Jensen

Dato : 14-04-01 00:15

On Fri, 13 Apr 2001 23:22:43 +0200, "Devast8or"
<devast8or@systembl.dk> wrote:

>Eller på en tankstation, det er det samme som sprinklervæske AFAIK.

Du vil altså gerne rense sår i sprinklervæske? Det er hvad
Isopropylalkohol også bruges til.

Du kan også købe Isopropanol - det var egentlig det jeg oprindelig
mente. Det er også det man bruger til at rense tonehoveder i
cassette-båndoptagere med.
---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Devast8or

Dato : 14-04-01 00:44

Jeg vil nu helst undgå overhovedet at have nogle sår at rense. Jeg mener
bare at have set på en flaske sprinklervæske at det var isopropylalkohol og
en smule farve. Og jeg er temmelig sikker på at det vil være biligere at
købe det på en tank end på apoteket. Men som jeg hele tiden har sagt er jeg
ikke sikker, men det kunne da være værd at undersøge inden man formøbler
hele sin formue på at købe det på apoteket.

Devast8or

Fra : Per Knudsen

Dato : 14-04-01 16:14

"Karsten Jensen" <k-j@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Du kan også købe Isopropanol - det var egentlig det jeg oprindelig
> mente. Det er også det man bruger til at rense tonehoveder i

Hej
Jeg bruger sprinklervæske(fortyndet med 50% demiraliseret vand)
til briller, og til at rense min trackball (Locitech trackmann marble +)
det virker fint.
PS brug det ikke til din skærm!!!!!!!!!! Brug vand tilsat en dråbe
opvaskemiddel.

--
MVH
Per Knudsen

Fra : Stephan Henningsen

Dato : 14-04-01 18:44

On Sat, 14 Apr 2001 17:13:50 +0200, Per Knudsen wrote:
> [...]
>det virker fint.

>PS brug det ikke til din skærm!!!!!!!!!!

Hvorfor ikke?

--
Stephan Henningsen /
/ http://tisprut.dk

Fra : Per Knudsen

Dato : 15-04-01 07:12

"Stephan Henningsen" <stephan@sanxion.tisprut.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor ikke?

Hej
Fordi mange skærme har en slags coating,(anti-reflesklag)
som vil blive ødelagt hvis du bruger nogen form for opløsnings middel. Min
Sony har det, og andre lidt bedre
skærme ligeså. Så lad værre!!!!!

--
MVH
Per Knudsen

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 15-04-01 03:35

"Stephan Henningsen" <stephan@sanxion.tisprut.dk> wrote in message

> Hvorfor ikke?

Fordi mange nye skærme har et anticoating lag, (anti refleks) denne
beskyttelse har det ikke godt med meget andet end alm. sæbe on vand.

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 14-04-01 02:49

"Devast8or" <devast8or@systembl.dk> wrote in message
> Eller på en tankstation, det er det samme som sprinklervæske AFAIK.

Nej ikke helt, sprinkler væske indeholder isopropyl alchohol, vand, og lidt
farve, isopropyl alchohol indeholder kun 1% vand.

Hos matas koster 500mL ca. 30kr.

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : Devast8or

Dato : 14-04-01 15:57

Ok, så havde jeg altså ikke helt ret, men det var tæt på.

Devast8or