Newbie vs mandrake 7.2
Fra : KeNzO

Dato : 13-04-01 01:37

Jeg er totalt newbie hvad angår linux, men jeg har et enkelt spørgsmål, det
er hvordan kan jeg få min isdn modem til at ringe op til nettet ??

Jeg valgte det fra under installation da jeg ikke vidste jeg skulle gøre.

Alt andet virker som smurt bare ikke modem

hvis det er en eller flere der kunne hjælpe mig over email eller telefon
ville jeg være kanon glad.

PPPPLLEEAAASEEE

P.S

Jeg har tænkt på at kun bruge linux og droppe micro$oft det er noget mere
kinky at bruge.

Fra : Frans Jensen

Dato : 13-04-01 03:04

> hvordan kan jeg få min isdn modem til at
> ringe op til nettet ??
>
> Jeg valgte det fra under installation da jeg ikke vidste jeg
> skulle gøre.

login som root
startx
åbn DrakeConf
åbn Hardware Configuration
vælg menuen værktøjer
vælg ISDN adapters
på den rolldownmenu som kommer vælger du hvad du ønsker at
konfigurere -

f.eks. ISDN Internetconnection

--
mvh Frans
I'm only here for the beer

Fra : Jes Vestervang

Dato : 13-04-01 11:10

Frans Jensen wrote:

> login som root
> startx
> åbn DrakeConf

Hedder den ikke DrakConf uden e?

--
mvh Jes Vestervang
Mandrake 7.1 og Debian Potato 2.2

Fra : Frans Jensen

Dato : 13-04-01 14:14

Jes Vestervang wrote:

> Hedder den ikke DrakConf uden e?

jo, godt set

du må gerne få det e

Fra : Jes Vestervang

Dato : 13-04-01 16:10

Frans Jensen wrote:

> jo, godt set
>
> du må gerne få det e

Jees lyder sært, behold det bare

Fra : frank damgaard

Dato : 13-04-01 19:43

KeNzO <wappa@c.dk> wrote:
> Jeg er totalt newbie hvad angår linux, men jeg har et enkelt spørgsmål, det
> er hvordan kan jeg få min isdn modem til at ringe op til nettet ??

Se http://www.sslug.dk/artikler/ppp-info og de links der er på siden.

Jeg antager at du med ISDN modem mener at den er på serielporten.

Er det en ISDN adapterkort inde i PC'en så skal du se på isdn4linux
som er driver til isdnkort.

--
Frank Damgaard