Problemer med IP
Fra : slet E40GF

Dato : 31-10-03 18:50

spørgsmål:

1. Jeg havde min bærbar med i skolen i dag, da jeg troede jeg kunne
komme på Internettet deroppe. Men min computer fandt ikke en af de
rigtige IP'er, jeg har gjort hvad der stod i skolens vejl. og sikret
mig at netkortet virker og det virker for de andre i klassen.

2. Da jeg kom hjem igen får den ligepludselig heller ik nogen IP
herhjemme, jeg har mine computere forbundet til en switch og så en
router og derefter til Internettet.

Her hjemme bruger den det faste netkort, med ledninger. I skolen
bruger jeg et trådløst, som sidder i de der specielle bærbare porte i
siden.

Begge steder får jeg følg. fejl:

Repair Connection:
The following steps of the repair operation failed:
Renewing the IP address.

Please contact your network administrator or ISP.

Hvis jeg vil logge på MSN herhjemme siger den at jeg muligvis er bag
en firewall som forhindrer adgang. Jeg har deaktiveret den firewall i
McAfee og Windows XP, den i routeren connecter de andre computere fint
igennem til Internettet.

Jeg har installeret IPX, TCP/IP, NetBIOS

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-03 09:11

On 31 Oct 2003 17:50:01 GMT, no@E40GFspam.please.dk (slet E40GF)
wrote:

Umiddelbart lyder det som om du har "rod" i netværksopsætningen i
Windows. Den nemmeste måde at ordne det på er normalt at slette
samtlige komponenter (kort, protokoller mv.), genstarte og installere
dem forfra. Jeg ved godt det har virket før men et eller andet er der
jo nok galt, så du kan også lige få checket om du har nyeste driver
til dit netkort.

>Jeg har installeret IPX, TCP/IP, NetBIOS

Ok, men er der nogen grund til dette - bruger du IPX og NetBIOS til
noget? Jo færre komponeneter du har installeret des færre konflikter
vil du løbe ind i, og til Internet og alm. IP LAN behøver du kun
TCP/IP. Vil du dele filer med andre Windows maskiner skal du også ha'
"Klientprogram til Microsoft-netværk" og "Fil- og udskriftsdeling til
Microsoft-netværk" installeret og aktiveret.

0:) Jørn G.