Skjul uden POST ????
Fra : Michael Gaardbo Thom~

Dato : 31-10-03 01:11

Er det muligt at skjule information i adresselinjen når man
sender information via formularer uden brug af POST ?????

....hvem kan hjælpe??

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 31-10-03 07:12

Michael Gaardbo Thomsen wrote:
> Er det muligt at skjule information i adresselinjen når man
> sender information via formularer uden brug af POST ?????

Hvorfor ikke POST (vil nok hjælpe på problemforståelsen )

med GET:
De kan scrambles på en måde så de kan descrambles bagefter... fx laves
om til et array.

Arrayet med data kan også lægges i en session variabel.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Michael Gaardbo Thom~

Dato : 31-10-03 10:29

Jesper Brunholm wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
> om til et array.
>
> Arrayet med data kan også lægges i en session variabel.

Tak for svaret....øhh selve din løsning er jeg ikke helt med på, men
grunden til at jeg ikke vil bruge POST, er at når jeg går tilbage på min
side med "back" knappen, får jeg en besked om at siden er forældet!!

....mit problem har været at når jeg brugte GET metoden forsvandt mine
sessions variabler når jeg trykkede "back" - det gjorde de ikke med
POST....men så kom den der feljmeddelelse!!!

håber du/i kan hjælpe!!

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 31-10-03 22:57

> Tak for svaret....øhh selve din løsning er jeg ikke helt med på, men
> grunden til at jeg ikke vil bruge POST, er at når jeg går tilbage på min
> side med "back" knappen, får jeg en besked om at siden er forældet!

Nåååh - jeg troede det havde noget med en system-inkapacitet at gøre

Altså: Det er meningen (jf standarden) at browseren - idet man går
'back' skal levere svarende til en cachet side. Forskellige browsere er
uenige om hvordan dette skal løses med henholdsvis sessions-data og
POST-data, men det korte af det lange er at browseren jo har ret når den
siger at data let kan have ændret sig siden, og at der er et potentielt
problem i at den (helt korrekt) viser cachede data i stedet for at
ny-indhente dem.

Løsningen er efter min mening at lære brugeren at geninslæse siden hvis
han bruger back til at komme til en side som beder om at blive
genindlæst (og det gør den i mozilla og IE5 hos mig).

Du kan også skrive det på siden - og du kan tilmed interaktivt skrive
det på siden hvis (pseudokode)[javascript.go+1 != empty].

Løsninger havde jeg flere af, men jeg glemte jo at spørge hvorfor
oplysningerne skal gemmes. Overvej om du virkelig vil være sikker på at
man ikke kan henvise til resultatsiden - det kan være ret praktisk.

Den omtalte array-løsning gik ud på at bruge serialize() , men jeg er
ikke sikker på at den kan hjælpe dig med det problem du har.

> ...mit problem har været at når jeg brugte GET metoden forsvandt mine
> sessions variabler når jeg trykkede "back" - det gjorde de ikke med
> POST....men så kom den der feljmeddelelse!
>
> håber du/i kan hjælpe!

Jeg har fået et par ! og ? tilovers undervejs, begræns brugen til en ad
gangen

mvh

Jesper Brunholm