MySQl + Datoformat
Fra : Jimmy

Dato : 31-10-03 19:42

Hej

Jeg har flyttet min kode fra en server til en anden.
Når jeg henter et tidspunkt ud af MySQL på den nye server vendes den til et
dansk format, hvilket ikke er hvad jeg ønsker.

Normalt: 2003-10-31
Nu: 31-10-2003

Hvilken indstilling på hvilken server er ansvarlig for denne formatering?
Og kan man gøre noget simpelt i asp for at undgå at skulle tune på servere
for at få datoer ud i det ønskede format?

Jeg har Session.LCID = 1030, men det gør ingen forskel om det er der
eller ej.

Mvh
Jimmy

Fra : Jimmy

Dato : 31-10-03 20:16

"Jimmy" <nyhedsgruppe2@get2net.danmark> wrote in message
> [...]
> Og kan man gøre noget simpelt i asp for at undgå at skulle tune på servere
> for at få datoer ud i det ønskede format?

Nå, en test afslørede følgende:

- Det er ligemeget hvilken ASP-maskine jeg befinder mig på
- Det er afgørende hvilken MySQL-server jer tilgår
- Fra php modtager jeg altid 2003-10-31 på begge MySQL-servere

Hvad pokker...

Jeg kan næsten gætte de to MySQL-servere er konfigureret forskelligt, men
kan man ikke tage højde for dette i ASP ved at sætte en global indstilling i
global.asa?

mvh
Jimmy

Fra : Jimmy

Dato : 03-11-03 20:38

> [...]
et
> dansk format, hvilket ikke er hvad jeg ønsker.

Nevermind - Anede ikke det var så svært et problem.
Hører en amerikansk gruppe ad.

Mvh
Jimmy