virker nogen steder og andre ikke
Fra : simon moore højer

Dato : 31-10-03 17:49

hej
jeg har en side hvor jeg brugte følgende link til at lukke et
vindue: <a href="javascript:self.close()">Luk</a>
men når man trykker på linket så kommer dialogboksen om at vindue
er ved at blive lukket og om jeg vil tillade det.
et andet sted har jeg et billedias som når det er færdigt
vidersendes til et dokument der automatisk lukker vinduet. det
dokument ser sådan her ud:

<script>
   <!--
   self.close()
   {
   window.close;
   }
   //-->
</script>

og her lukker den bare vinduet uden at spørge om det er ok, så
jeg lavede mit link, på den anden side, om så det henviste til
det samme dokument jeg bruger til mit billeddias, men nu kommer
den også med dialogboksen om jeg vil lukke..?
hvorfor virker det det ene sted og ikke det andet sted? er der
nogen der kan hjælpe mig?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-10-03 18:13

simon moore højer <jesusismyking@ofir.dk> skrev :

>hvorfor virker det det ene sted og ikke det andet sted? er der
>nogen der kan hjælpe mig?

Fordi vinduet ikke er åbnet med window.open eller lign.

I et modervindue vil man altid få dialogboksen.

Et link til siden/siderne ville have værer rart, så er det
nemmere at svare mere præcist.
--
Knud

Fra : simon moore højer

Dato : 31-10-03 18:30

> Fordi vinduet ikke er åbnet med window.open eller lign.
>
> I et modervindue vil man altid få dialogboksen.

tusind tak, det forklare alt for mit billeddias hvor koden virker
er nemlig åbnet med et window.open link.